Tonik z cytryny- przepis

Tonik z cytryny świetnie działa na wągry i zaskórniki, odświeża, tonizuje skórę, rozjaśnia drobne przebarwienia, ujędrnia. To, że cytryna ma wiele właściwości wie każda z nas. Tonik z cytryny jest skuteczny, wydajny i tani. A czy nie o to chodzi - mieć sprawdzony kosmetyk i najlepiej w takiej cenie, by zaoszczędzone pieniądze wydać na inną potrzebną rzecz?

Tonik z cytryny - przepis na kosmetyk domowej roboty © Thinkstock
Tonik z cytryny będzie świetnym kosmetykiem odżywczym dla skóry zmęczonej, poszarzałej, pozbawionej blasku. Ze względu na dużą zawartość antyutleniającej witaminy C, ten tonik jest silnym sprzymierzeńcem w walce o młodość, ma również właściwości antybakteryjne. Lekko osusza trądzikowe wykwity i odtłuszcza. Szczególnie polecany jest więc do cer tłustych i mieszanych. Tonik z cytryny może silnie podrażnić wrażliwą skórę. Ten tonik najlepiej stosować tylko wieczorem, a potem nałożyć krem nawilżający. Nie używajcie go szczególnie przed wyjściem na słońce, bo może spowodować przebarwienia.

TONIK Z CYTRYNY- PRZEPIS NA KOSMETYK DOMOWEJ ROBOTY:
Cytrynę dokładnie wyszoruj pod bieżącą, ciepłą wodą. Do szklanki z przegotowaną lub mineralną wodą wyciśnij sok z połowy cytryny. Odstaw na kilka minut. Gotowe :). Jeśli zależy ci, by ten tonik miał większe właściwości rozjaśniające dodaj więcej soku. Tonik z cytryny przechowuj w lodówce nie dłużej niż 4-5 dni.
Do toniku z cytryny można też dodać sok z ogórka, który dodatkowo rozjaśni, odświeży i nawilży skórę.

Kolejny post będzie o toniku z rumianku, więc skierowany w szczególności do osób z cerą wrażliwą :). Dziękuję Wam również za dodawanie się do obserwatorów, komentowanie i zaglądanie na mój blog :).

Komentarze

  1. Fajny przepis na tonik :)

    Obserwacja za obserwację - ja już zaobserwowałam

    OdpowiedzUsuń
  2. Super przepis !
    Obserwujemy ?
    http://roxane-bloog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. fajny ten przepis, może mi się przydać ;)
    Obserwujemy? Ja już :3

    http://martynaaa-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajny przepis,może kiedyś użyję ;)

    http://our-individual-world-of-fashion.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Cytryna jest świetna dla urody- ja używałam jej do rozjaśniania włosów i do pielęgnacji paznokci ale o toniku jeszcze nie słyszałam :P

    OdpowiedzUsuń
  6. Hej, nominuję Cię do Liebster Blog Award!
    więcej info u mnie :)

    + obserwuję Twojego bloga, a w ramach rewanżu/wdzięczności za nominację, liczę na to samo :))

    Buziaki!

    http://annffashion.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. jeszcze nie stosowłam
    ale dodaję kilka kropel soku z cytryny dp maski do włosów
    obserwujemy?
    pozdrawiam ania

    OdpowiedzUsuń
  8. Podobają mi się takie domowe sposoby :) .
    + Obserwuje i zapraszam do siebie : lublins.blogspot.com .

    OdpowiedzUsuń
  9. Fajny pomysł z tym tonikiem ale próbowałaś już go robić ?? Podobno czasami od domowych sposobów można dostać jakiegoś uczulenia. Zapraszamy Cię na naszego bloga, dopiero zaczynamy ale wpadnij.
    http://gangetpolska.blogspot.com
    Ginger&Roberta

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie znałam tego przepisu :o
    http://malinowypotfor.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Pierwsze słyszę ;) Jest to na pewno lepsze niż te toniki w drogeriach - muszę wypróbować ;D

    Obserwuję ;3 Zapraszam do siebie - może zaobserwujesz i skomentujesz ? Będzie mi bardzo miło ;)
    http://imagine-day.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Ooo przydałby się taki tonik :)
    Może wypróbuje ;)
    http://uczepionamarzen.blogspot.com zapraszam

    OdpowiedzUsuń
  13. Świetny ten blog, szkoda, ze znalazłam go dopero teraz. Mam cerę trądzikową i czuję, że znajdę tu wiele porad dla mnie. :) Pozdrawiam i zapraszam do siebie na nowy post! Voqe.blogspot.com +obserwuję!

    OdpowiedzUsuń
  14. Super blog i maksymalnie za*ebisty post!!
    Obserwacja za obserwację? Jeśli tak to zacznij a ja w 100 % się odwdzięczę :). Jeśli się zgadzasz powiadom mnie w komentarzu ;)
    http://aleksandra222.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. Zawsze unikałam kontaktu skóry z kwaśnymi owocami (w maseczkach), gdyż wydawało mi się, że mogą ją podrażnić. Wiadomo, że sam sok z cytryny byłby zabójczy, a rozcieńczenie - to pewnie kwestia stopnia wrażliwości.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystko zależy od typu cery :). Jeśli masz suchą, wrażliwą, czy naczynkową to zdecydowanie nie tonik dla Ciebie.
      Ma przyspieszać znikanie zmian trądzikowych, które wysuszy i rozjaśni. I raczej nie ma co szczególnie obawiać się tych maseczek z kwaśnymi owocami, o ile są one dopasowane do typu cery :D. Fajnie, gdy ma się czas na eksperymentowanie na naturalnych produktach, bo w kosmetykach z drogerii jest masa chemii, więc mogą szkodzić jeszcze bardziej.

      Usuń

Prześlij komentarz

✿ Bardzo dziękuję, że tu jesteś
✿ Zostawiając komentarz masz gwarancje rewanżu

Ostatnio popularne