Domowe sposoby na rozgrzewające kąpiele

U Was też pogoda jest okropna? Ja dzięki niej nie poszłam dziś do szkoły, czyli przyspieszyłam sobie ferie o jeden dzień i przez najbliższe około pół miesiąca będę się wygrzewała w domku i wstawała bardzo, bardzo późno ;-). Na ferie nie mam zaplanowanych żadnych wyjazdów, zresztą jak zawsze, ale wcale nie żałuje, bo dla mnie ferie to czas, w którym trzeba zregenerować się na nadchodzące miesiące męczarni.
Mam też okazję, żeby nadrobić zaległości, związane z odwdzięczaniem się za komentarze i obserwacje ;-). I oczywiście postaram się, żeby posty były częściej :)).

Rozgrzewające kąpiele, oprócz tego, że przywracają upragnione ciepło, to też rozluźniają napięte mięśnie i odprężają. Użyte w domowych kąpielach składniki są całkowicie naturalne i tanie. Substancje odżywcze i cenne olejki eteryczne zamienią twoją łazienkę w domowe spa ;-).


A teraz zachęcam do zapoznania się z kilkoma przepisami na rozgrzewające kąpiele. Oto one:


Przepis 1- rozgrzewająca kąpiel z cynamonem, goździkami i skórką pomarańczy

Składniki na 5 litrów wody:
* 2 laski cynamonu
* pól garści goździków
* skórka z 2 pomarańczy
*można dodać kilka plasterków świeżego imbiru

Przyprawy i skórkę zalać wrzątkiem. Poczekać 20 minut, aż powstanie esencjonalny wywar. Wlać do wanny (można wcześniej przecedzić) i dodać wodę. Kąpiel powinna trwać 15-20 minut.

Przepis 2- rozgrzewająca kąpiel z kwiatami lipy

Składniki na 5 litrów wody:
*300 g kwiatostanów lipy

Kwiaty lipy zaparzać wrzątkiem przez pół godziny (pod przykryciem). Wlać do wanny, a następnie napar uzupełnić gorącą wodą. Kąpiel powinna trwać 15-20 minut.

Jeśli poszukujecie olejków eterycznych do kąpieli, które posiadają właściwości rozgrzewające, to wybierajcie te z:


  • cynamonu
  • imbiru
  • goździka
  • szałwii
  • pomarańczy
  • rozmarynu
  • majeranku
  • jodły
  • sosny
  • anyżu
  • lawendy

Wystarczy dodać po kilka ich kropli do kąpieli. Znajdziecie je w drogeriach i aptekach. 


 A tutaj kilka krótkich przepisów na kąpiele relaksacyjne, które odprężają i regenerują siły:

Kąpiel cytrynowa:
4 cytryny kroimy w plasterki i wrzucamy do wanny napełnionej ciepłą wodą.

Kąpiel z mlekiem i miodem:
Litr mleka podgrzać na małym ogniu i dodać szklankę miodu. Całość wlać do wanny z ciepłą wodą. 

Kąpiel z lawendą:
4 łyżki suszonych kwiatów lawendy zalać litrem wrzątku i zaparzać pod przykryciem przez 20 min. Napar przecedzić i wlać do wanny z ciepła wodą.

Kąpiel z mlekiem i solą:
(Polecana szczególnie po dużym wysiłku fizycznym- odpręża i zmniejsza ból mięśni);
Do cieplej wody dodać szklankę soli morskiej i wlać 2 litry podgrzanego mleka.

Kąpiel rumiankowa:
100 g kwiatu rumianku zalać wrzątkiem i zaparzać przez 20 minut, a następnie napar wlać do wanny napełnionej wodą.

Kąpiel z tymiankiem, miodem i lawendą:
Garść tymianku i lawendy parzyć wrzątkiem przez 15 minut. Odcedzić, dodać szklankę miodu i wlać do wanny z ciepła wodą.

Zamierzacie wypróbować któryś z tych przepisów?

Komentarze

  1. Ja bym chętnie wypróbowała ten przepis na kapiel cytrynową ;)
    Również obserwuje;)

    OdpowiedzUsuń
  2. mi niestety ferie się kończą i jutro już do szkoły :/
    ciekawa notka! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mhahahahah u mnie też ferie ^^
    Chętnie wypróbuję te kąpiele :>
    Zapraszam- http://niezapominajka-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. No, no, ciekawie :D Bd musiała którąś wypróbować ^^
    Obserwujemy?
    http://myawesomebooks.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

✿ Bardzo dziękuję, że tu jesteś
✿ Zostawiając komentarz masz gwarancję rewanżu

Ostatnio popularne