Jak ogarnąć swoje życie w 15 minut?

Siemanko Skarby :*


Tak na początek kilka wiadomości organizacyjnych:

Utworzyłam dwie dodatkowe strony na blogu : "Pomysły" i "Testuję".
Na pierwszej z nich na bieżąco będą się pojawiać tematy, które zamierzam poruszyć w najbliższych postach. Byłabym wdzięczny, gdybyście pisali tam o czym chcecie poczytać najpierw ;-).
W zakładce testuję pojawiają się nazwy produktów, które używam lub tych, które czekają na półkach, by je użyć i zamierzam je zrecenzować. Tam również czekam na podpowiedzi, co interesuje was najbardziej *.^.
I usunęłam dotychczasowe opowiadanie, jednak bez obaw, mam w planach zacząć nowe, którego rozdziały będą krótsze i dodawane w każdy weekend. Początku możecie się spodziewać, gdy rozpoczną się moje ferie, tj. 14 lutego ;-).

A skoro już o 14 lutym mowa, to jak zamierzacie spędzić ten dzień? ;)

Dla mnie to nie będzie żadna szczególna data, pewnie oprócz cieszenia się z wolnego od szkoły będę czytać i oglądać skoki ;-)).




Kto by nie chciał mieć wystarczająco dużo czasu na porządki domowe, relaks, sport, czytanie, spotkania ze znajomymi, pracę.....no, dosłownie na wszystko?
 Pomarzyć zawsze można, ale doba ma tylko 24 h, co nie?

Jednak można się postarać, by zawalczyć z lenistwem i niezorganizowaniem.
Nie posprzątałaś domu wcześniej, przyjeżdżają goście i ogarniasz wszystko w 5 minut?
Albo nie nauczyłaś się na test, który miałaś zapowiedziany od kilku tygodni?
Nie widziałaś koleżanki od miesięcy i nigdy nie możesz znaleźć czasu na spotkanie?
...
Wymieniać można w nieskończoność, ale nie skupiajmy się na tym dlaczego nie robimy pewnych ważnych czynności, lecz spójrzmy na to z drugiej strony - co zrobić, żeby jednak się chciało?
Mi/ tobie/ jej/ jemu itd. - , bo lenistwo odmienia się przez wszystkie osoby ;).

W życiu każdy ma jakieś obowiązki i część z nich lubimy, a innych nienawidzimy. Można uwielbiać odrabiać matmę, a nienawidzić zmywania naczyń; lubić spotkania z przyjaciółmi, a bronić się rękami i nogami przed wyprowadzeniem psa na spacer...
Masz jakieś hobby? To wspaniale ;). Ale nie uwierzę, że nie robisz sobie czasem przerwy, chociażby na kubek gorącej herbaty?

I powoli zmierzam do sedna - do metody 15 minut :)

ZACZNIJ DZIAŁAĆ

 
Jedynym materialnym przedmiotem potrzebnym do zorganizowania życia z tą metodą jest minutnik kuchenny lub budzik w telefonie. Ja korzystam z tego drugiego ;)).

"Nie trać energii na zbędne rzeczy i zacznij działać."

Zacznijmy od rzeczy, którą odkładacie na "jutro" najdłużej. Posprzątać w pokoju? Poszukać zaginionego zeszytu? To już zależy od Was :). Ustawiamy alarm na za 15 minut i do dzieła! Jeśli widzimy, że nawet najbardziej znienawidzona czynność skończy się za jedyne 15 minut, to nie jest to taka męczarnia jak wtedy, gdy nakazujemy sobie robić wszystko naraz, np. mycie naczyń przez 15 minut jest lepsze dla naszego nastawienia, niż zmywanie zaległości z kilku dni. Im dalej końca, tym trudniej znaleźć w danej czynności sens, zaś rozkładając ją na części, łatwiej sobie z nią poradzić.

 Na dodatek praca idzie wtedy szybciej, bo gdy mamy ogranicznik czasowy chcemy jak najwięcej zrobić za jednym razem, a gdy nie ustalimy przez ile czasu chcemy coś robić, wykonujemy to powoli, jesteśmy znudzeni i odkładamy to na następne jutro....
 Gdy usłyszymy dzwonek kończymy wykonywaną czynność - może zrobiliście ją do końca i jesteście tym zaskoczeni? A może ogarnęliście tylko część zadania? Pamiętajcie - jesteście właśnie o tą część bliżej końca. Mogliście przecież przez ten czas oglądać jakiś bezsensowny program w telewizji, na który i tak nie mieliście ochoty, ale robiliście to z przyzwyczajenia, ALE podnieśliście tyłek z kanapy i ogarnęliście cząstkę życia.

To samo tyczy się korzystania z portali - przez facebooka czy insta nie ma czasu na wiele ważniejszych rzeczy? Wystarczy ustawić minutnik na 15 min., a gdy zadzwoni dać temu spokój i wziąć się za coś innego. 

 Kolejny kwadrans może być czasem na medytacje, czytanie czasopisma, czy po prostu patrzeniem przez okno na zaśnieżoną okolicę z kubkiem gorącej czekolady. Dzięki takiemu zorganizowaniu mamy więcej czasu na relaks, czyli jesteśmy mniej narażeni na stres w ciągu zabieganego dnia - wierzymy, że mamy większą moc, zapanujemy nad rzeczywistością i na prawdę jesteśmy w stanie przenosić przysłowiowe góry.

I muszę przyznać, że takie panowanie nad czasem na prawdę wciąga! I właśnie o to chodzi - to my panujemy nad czasem, nie czas nad nami ;). 


I jak, co zamierzacie robić przez najbliższe 15 minut?  *.^ .


Wiemm, zapowiedziałam inny temat, ale natchnęło mnie na właśnie taki post ;).


3majcie się ♥

Komentarze

  1. pytałaś o wspólną obserwacje ja już i czekam na rewanż:)
    http://kossmmoslife.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. świetny post haha może uda mi się bardziej poukładać swoje życie :D !
    zapraszam na nowy post http://nataliexbrunette.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. fajnie napisany post :D lubię jak piszesz
    tak zrozumiale haha :D
    http://michalinastaniec.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. To prawda, my władamy czasem ;) Następne 15 minut będę komentować blogi.
    http://przyszopceuszatych.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Rewelacyjny post! Będę zaglądać tu częściej! Pozdrawiam i zapraszam :

    Blog Mel ->KLIK

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja 14 lutego spędzę zwyczajnie, jak każdy inny dzień :)
    matrelsy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Super wpis! :)

    Co myślisz o wspólnej obserwacji? :) Daj znać -> http://tojaasia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Genialny post !
    Będę wpadać tu często, przynajmniej postaram się :D
    Pozdrawiam :*
    http://klaudiaczytarecenzuje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. 14 luty , to dla mnie zwykły dzień , jak na razie : D . Oooo , oglądasz skoki narciarskie ?

    Bardzo proszę o pomoc : http://lublins.blogspot.com/2015/02/przeglad-ciuszkow-firmy-httpwwwromwecom.html

    OdpowiedzUsuń
  10. U mnie też 14 lutego nie będzie działo się nic ciekawego..
    A z czasem to już inna sytuacja, bardzo ciężko jest się zorganizować, a szczególnie kiedy masz włączonego messengera i cały czas ktoś do Ciebie pisze.

    W wolnej chwili zapraszam do mnie ;)
    http://modaiurodawedlugjulii.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja 14 lutego idę na Spotkanie z..... Bierzmowania -,- eh nienormalne ;cc
    Super post ♥
    hopelessadventure.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Jeśli chodzi o 14 lutego.... umówiłam się z koleżankami, ze pójdziemy na 50 shades of Grey do kina, a potem do któreś z nich do domu i zrobimy duuuużo ciasta czekoladowego;)

    zaparszam do mnie
    alqxx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja mam mega problem z organizacją czasu...zawsze wszystko wychodzi tak na ostatnią chwilę. Czasami są uroki takiego stylu bycia ale bywa to też uciążliwe chwilami. Może zaczniemy stosować metodę 15 min aby zaprowadzić troszkę porządku w naszym życiu:)

    Ps. Obserwujemy:) i zapraszamy do odwiedzania naszego bloga:)

    http://wixy-and-werka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Swietny pomysl ! :D Chyba bede musial z niego skorzystac :D

    www.stylebellaxo.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. super wpis! przyda się, ostatnio mam wrażenie że wiecznie na wszystko brakuje mi czasu, trik na minutnik przy Facebooku na pewno wykorzystam :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Motywujące! :) Ja też niestety cierpię ostatnio na chroniczny brak czasu. Mam jedynie wielką nadzieję, iż troszkę mi go w najbliższych dniach przybędzie.

    OdpowiedzUsuń
  17. Również nie obchodzę walentynek jakoś szczególnie :)) ahh mi ciągle brakuję czasu !
    stay-possitive.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. mogłabyś kliknąć u mnie w linki z ubraniami z choies ? bardzo mi na tym zależy http://nataliexbrunette.blogspot.com/2015/02/przeglad-ubran-choies.html

    OdpowiedzUsuń
  19. Świetny post, takiego szukałam ! Wreszcie uporządkuje swój czas :)

    Obserwujemy ? Ja już i liczę na rewanż :*

    klaudia-duczek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. Świetny post, bardzo przydatny :)
    obserwuję :)
    http://xblueberrysfashionx.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  21. Bardzo inspirujący post ! Trzeba brać się z siebie :) Jak nie dziś to kiedy ? Zapraszamy do nas :)
    http://travelwithrebels.blogspot.com/2015/02/1-lecimy-z-tym-jak-zarezerwowac-lot.html

    OdpowiedzUsuń
  22. Świetny Blog! OBSERWUJEMY ? :)
    http://macreateart.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  23. Mądrze napisane!;)

    zapraszam do mnie
    alqxx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  24. Fajny post <3
    Już mam ustawiony budzik i idę sprzątać pokój ;d fajna metoda
    nigdy takiej nie znalam ale dzięki :D
    miłego dnia :*
    -------------------
    https://kicaty.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

✿ Bardzo dziękuję, że tu jesteś
✿ Zostawiając komentarz masz gwarancje rewanżu

Ostatnio popularne