Jak poprawić odporność?

Hej, Hej :D


I połowa ferii już za mną. Jak ten czas szybko ucieka -.-. Póki co zdążyłam nadrobić trochę zaległości filmowych i książkowych, więc będę miała chociaż o czym pisać i co recenzować ;-). Ale przede wszystkim w końcu mam dość czasu na blogowanie, w tym też na zaglądanie na wasze strony*.*.
Kilka dni temu dziękowałam Wam za 200 obserwatorów, a jest już Was 220 :O. Jesteście WSPANIALI ♥.

A niedawno zaglądając na bloggera trafiłam na świetny moment :D :
Jestem meeega szczęśliwa, bo fajnie jest wiedzieć, że to, co się tworzy przydaje się innym i ogólnie, że ktoś w ogóle chce to czytać ;-). 

Tak więc naładowana pozytywną energią piszę dla Was dzisiejszy post :). Ostatnio było o olejku rycynowym, a dzisiaj ciąg dalszy domowej pielęgnacji, choć już nie dotyczącej wyglądu, a zdrowia.

 
Aktualna pogoda jest najlepsza dla mnożenia się różnych bakterii. Choć cieszę się,że zima nie była zbyt sroga, to jednak, by nie mutowały się nowe zarazki potrzebna jest właśnie bardzo mroźna pogoda. I tak wszędzie można spotkać przeziębionych ludzi, których choroba nie chce zbyt szybko opuścić. 

W takim wypadku oczywiście trzeba udać się do lekarza(i nawet jeśli myślicie, że to nie ma sensu, pewnie zaraz wyjdzie, nie dostaniecie konkretnej porady, tylko wydacie kasę na leki to idźcie i się skonsultujcie; z moich przeżyć wynika, że każdy dzień zwłoki tylko pogarsza stan i powoduje, że trzeba dłużej cierpieć), zazwyczaj wybrać antybiotyki i teoretycznie wszystko w porządku..., ale niestety nie zawsze. 

Fachowcem nie jestem, więc nie będę wypowiadała się od strony medycznej, który lek jest najlepszy i na co pomaga, a czemu szkodzi, bo wszystko zależy od konkretnego organizmu. Jednak zawsze można wspomóc nasz system odpornościowy, by mieć większe szanse być zdrowym, gdy wszyscy wkoło wciągają nos i mają się źle. 

WSPOMAGACZE ZDROWIA:

1. Rosół i czosnek

2. Wysiłek fizyczny na świeżym powietrzu co najmniej 3 razy w tygodniu po 30 minut (jeśli nie możecie od razu poświęcić pół godziny na sport to może być 15 minut 6 razy w tygodniu)np. rower, czy bieganie. 
Jeśli macie stacjonarny rower, czy bieżnie w domu lub korzystacie z tych na siłowni to pomyślcie nad przestawieniem się na sport na dworze.

3. Witaminy (przede wszystkim magnez, wapń, wit. D3, C i tran; najlepiej, by jak najwięcej witamin znalazło się w pożywieniu, a suplementy diety były tylko wsparciem, a nie ich głównym źródłem);
kefir, bo zawiera naturalne bakterie wspomagające funkcjonowanie organizmu;

W diecie warto uwzględnić:
kiszone ogórki;
kapustę;
 kaszę jaglaną;
warzywa;
długo ważone zupy

Ograniczyć:
surowe cytrusy
nabiał
cukier

4. Biorąc prysznic można zmieniać strumień wody; dla przykładu: minuta ciepłej wody-2 sek. zimnej, a całą kąpiel zakończyć średnią temperaturą.
Wzmacniające jest również zamoczenie nóg w zimnej wodzie i podnoszenie ich na przemian przez ok. 1 minutę.

5. Raz w tygodniu warto zrobić domową saunę, po której można poczuć się oczyszczonym i odświeżonym. Nie można zapominać, by potem się schłodzić ;-).

6. Zastanawiacie się, czy warto jeszcze nosić szalik lub czapkę? Lepiej w wietrzną pogodę zapewnić ochronę migdałom i krtani, nawet jeśli już nie widzicie u swoich znajomych tych akcesoriów; chyba lepiej ponosić kilka dni dłużej niż wiosną mieć chore gardło? ;-).
Szukajcie mniejszego zła ^.*
Co do czapki - fakt, włosy stają się oklapnięte, ale przez głowę wydostaje się najwięcej ciepła z organizmu. Warto więc zakupić lakier zwiększający objętość(np. ten z wellaflex) i zauważycie różnicę ;-). 

7. Spanie w zupełnych ciemnościach też jest ważne; szybciej zaśniemy, gdy nie przeszkadza nam żadne światło. Trudniej jest też zasnąć w pełnię księżyca, a tego nie da się wyłączyć. By wspomóc sen i jego jakość przydaje się satynowa opaska na oczy. Można ją kupić np. na allegro , a ceny zaczynają się od 1,50.

8. Probiotyki - to leki, które mają za zadanie usprawnić pracę jelit i je odciążyć po wcześniej przyjmowanym antybiotykach. Wystarczy zapytać się o nie w aptece.
 WZMACNIAJĄCY PRZEPIS:
2 łyżki miodu
2łyżki octu
szczypta cynamonu
2 łyżki soku z cytryny

Wymieszaj i gotowe.W jedną godzinę poczujesz się jak nowa ;-).

Przyznam, że meega piecze w gardło, ale skoro wzmacnia to warto ;-).



Dodalibyście coś jeszcze do listy "wspomagaczy" zdrowia?
Lubicie wpisy z domowymi poradami? 
Buźka :*

Komentarze

  1. Bardzo przydatne informacje :) Moja odporność spadła, jestem chora.
    http://przyszopceuszatych.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja tydzień temu byłam polepszona, mogłabym tutaj dodać herbatę lub mleko z miodem, cytryną i czosnkiem :>
    Pozdrawiam <3
    http://klaudiaworld.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Zapraszam na konkurs - do wygrania śliczna bransoletka ChouChou

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo fajny blog! :)

    Co powiesz na wspólną obserwację? Zacznij i poinformuj nas na blogu a na 100% się odwdzięczymy! :) http://immhfashionblog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja na poczatku ferii juz zachorowalam , a teraz pozostalo juz tylko przeziebienie.
    Ta opaska na oczy to fajna sprawa , sama bym chciala taka miec :)

    Rowniez odwdzieczam sie obserwacja .
    forgive22.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. bardzo przydatny post!!
    http://zielonoma.blogspot.it/2015/02/midi.html

    OdpowiedzUsuń
  7. ja jestem strasznie nieodporna i ciągle choruje :c
    Poklikałabyś w link Sheinside w poście ? Z góry dziękuję <3
    stay-possitive.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Najważniejsze, aby prowadzenie bloga i pisanie postów sprawiało Ci radość i przyjemność, reszta tak jak widzisz, sama się układa... a i stali czytelnicy się znajdują :)
    Pozdrowionka :)
    Daria

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się z tobą w 100 % ♥ ;-)
      I cieszę się, że tak właśnie jest ^.*

      Usuń
  9. Oj, sporo masz tych wyświetleń! Ja również jestem w trakcie ferii :) śliczne zdjęcie!
    Arleta! klik

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo przydatny post :)) masz bardzo dużo wyświetlen ;))
    http://xblueberrysfashionx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Staram się do tych podpunktów stosować bo szkoda faszerować się antybiotykami:-)przez to moje dzieci też praktycznie ich nie łykają:-)
    Dziękuję za obserwację i oczywiście również zostaje na dłużej:-)
    http://edytaspisak.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Uwielbiam słodycze, więc ciężko byłoby u mnie z ograniczeniami :)

    Obserwuję !

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo przydatne rady :)

    www.HELLO-WONDERFUL.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Rosołek najlepszy na wszystko :))

    http://maadeleinefashion.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. ciekawych rzeczy się dowiedziałam :) ♡

    OdpowiedzUsuń
  16. Gratuluję, zasługujesz na tylu czytelników :*
    Bardzo ciekawe rzeczy, muszę wypróbować parę z nich :)
    Obserwuję, bo ciekawie piszesz, mam nadzieję że zrobisz to samo :)
    Zapraszam! zuzu-zuzannaxx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, za tak miłe słowa :3
      Pewnie, że zaobserwuję :D

      Usuń
  17. Gratuluję tylu sukcesów i życzę kolejnych! Świetny i niezwykle przydatny post :)
    Blog dodaję do obserwowanych.

    Pozdrawiam ♥,
    yudemere

    OdpowiedzUsuń
  18. Piekny naglowek :* Naprawdę cudowny blog ^^ Świetny wygląd , bardzo mi sie podoba.I oczywiście genialny post :)) Bardzo ciekawy :) Jeśli pozwolisz (a to na pewno) zostanę tu na dłużej bo blog jest godny podziwu <3 Mam go już w zakładkach nawet i naturalnie OBSERWUJĘ ^^ Może wspólna obserwacja i komentarz? Ja już i czekam na Ciebie , może byc jedynie obserwacja ale to już zależy od Ciebie i twojej uprzejmości. Pozdrawiam kochana :* Jeszcze nie raz tu wpadnę<3 ! karolinablogpanda.blogspot.com + zapraszam do lajkowania stronki na fb ktora jest na blogu :*

    OdpowiedzUsuń
  19. ładna jesteś :)
    obs za obs ? :)
    zapraszam do mnie http://kolorowa-dziewczyna.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  20. Ja mam dobrą odporność :)
    A wiesz, że to naprzemienne lanie wody podobno jest też dobre na cellulit? Na zszywce to ostatnio widziałam, haha

    claudine-bloog.blogspot.com --> kliknij!

    OdpowiedzUsuń
  21. Gratuluję wyświetleń i obserwatorow :)
    Cięzka praca przynosi wynagrodzenie :)
    Dobre i ciekawe porady na pewno wyprobuję :)

    Również obs :)
    http://naataliam.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  22. Gratulacje wyświetleń i obserwatorów :D
    Ta metoda z prysznicem jest super :D

    OdpowiedzUsuń
  23. Ja na szczęście rzadko choruje i mam nadzieję, że tak zostanie ;)
    Bardzo przydatny post ;)
    Może obserwujemy?

    OdpowiedzUsuń
  24. Napewno twoje porady przydadza mi sie, wokol mnie jest pelno przeziebionych ludzi a ja chce wytrzymac chociaz do kwietnia w zdrowiu

    Zapraszam do mnie
    http://crazy-sisters-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  25. Bardzo fajne rady i post :) Ja akurat teraz jestem chora, więc na okrągło jem domowy rosełek.
    Pozdrawiam cieplutko
    Mój Blog - klik!

    OdpowiedzUsuń
  26. ciekawy post :)

    obserwujemy?
    ewamaliszewskaoff.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  27. Zawsze chciałam mieć taką opaskę :)
    Mi ferie skończyły się już daaawno temu...
    Ciekawy post, uwielbiam domowe porady, ostatnio byłam chora i piłam herbatę z miodem :) Polecam na te złe dni :)
    Świetny blog. Odwdzięczam się za obserwacje obserwacją :) I zapraszam innych :*
    http://jsjasb.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  28. zostałaś nominowana do LBA <3
    http://matiaga.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  29. Fajny artykuł :) ja niestety zostałam obdarzona bardzo słabą odpornością, więc choruje często :P przydadzą mi się takie triki :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

✿ Bardzo dziękuję, że tu jesteś

Ostatnio popularne