Książki, które warto przeczytać ♥

Tak dla odmiany, zacznę dziś trochę innym przywitaniem :

Witam was baaardzo serdecznie <3


Wielkie dzięki, że pomimo tak długiej przerwy wciąż o mnie pamiętacie - komentujecie i obserwujecie <3. A w szczególności dziękuje tym, którzy podczas mojej nieobecności zaglądali tu i z niecierpliwością czekali na dalsze losy tej strony, bo wierzę, że są tacy ;-)).

Przez ten czas wiele się u mnie zmieniło, pewnie jak u większości z Was - w jednych sprawach na lepsze, w innych na gorsze. Ale nie pozostaje nic innego, niż cieszyć się z tego co się ma i z każdego jutra, które zawsze przynosi niespodziewane historie ;)).


Dziś po krótce zrecenzuje Wam dwie książki, które ostatnio przeczytałam, i które okazały się wspaniałym rozwiązaniem na długie wieczory ;-). Zazwyczaj czytam fantasy, ale tym razem to dwa romansidła, z których jedno zawiera elementy magiczne ;-).



Zostań, jeśli kochasz
 
Książka, którą znalazłam u siostry na półce i pochłonęłam w dosłownie jeden dzień. Już po kilku stronach Mia, nastoletnia wiolonczelistka ulega wypadkowi samochodowemu, wraz z rodzicami i bratem. 
I po tej akcji następuje niespodziewana zmiana- bohaterka widzi wszystko z perspektywy ducha. Zauważą siną matkę, zakrwawionego ojca i poturbowaną siebie. Nigdzie nie widzi brata. Podąża za swoim ciałem do szpitala, gdyż istnieje jeszcze szansa, by ją uratować.
 Wspomina najważniejsze momenty w swoim życiu, jak uczy się grać, jak poznaje swoją najbliższą przyjaciółkę i chłopaka oraz sytuacje, gdy najważniejsze dla niej osoby były razem.
W końcu dowiaduje się, że może odejść w każdej chwili, w stronę, która wydaje jej się lepsza.
Może wybrać niebo, gdzie czekają na nią rodzice, a może też zostać na ziemi i napisać nowy scenariusz.
Jest zła na świat. Na ludzkie cierpienie. Ból. Zła z powodu śmierci młodszego brata, który jednak przerwał walkę o życie ziemskie.
Którą drogę wybierze?
Nie zdradzę zakończenia, bo to by było...hmmm... niehumanitarne :P. Jeśli nie lubicie czytać to polecam film powstały na podstawie dzieła Gayle Forman.
Myślę jednak, że tak szybka akcja, która nie pozwala się oderwać, lecz przyciąga jak magnez jest wspaniałym zachęceniem do zapadającej w pamięć podróży do świata Mii - pełnego życiowych zagadek, błędów, miłości i muzyki.
Dodam jeszcze, że jest też druga część "Wróć, jeśli pamiętasz", którą przeczytam, jak tylko dokończę moje czytadełkowe zapasy ;-).




Wyspa Trzech Sióstr

 

O tym, że Roberts jest wspaniałą autorką słyszałam już dawno, ale, mimo to, specjalnie nie interesowałam się jej twórczością. Do czasu, gdy podczas biedronkowej wyprzedaży książek wyhaczyłam "Wyspę..." za jedyne 10 zł ;-). 

Jak sam tytuł wskazuje głównymi bohaterkami są trzy siostry - nie pod względem genetycznym, lecz połączone magią. Ich historia zaczyna się już w 1692 roku w Salem i jest to tylko krótki wstęp, nawiązanie do przeszłości, w której Powietrze, Ogień i Ziemia utworzyły wyspę, gdzie mogły być wolne od prześladowań i stosów. Jednak pod wpływem klątwy każde pokolenie ich potomków było nieszczęśliwe. By przerwać ciągłość złych zdarzeń Siostry muszą się zjednoczyć i odegnać zło.
W tej części główną bohaterką jest Nell, która uciekając przed psychopatycznym mężem trafiła na wyspę magii.

Poznaje tu szeryfa Zacka, który jest nią zainteresowany od pierwszej chwili, jednak nie rozumie powodu jej przerażenia, nawet z powodu dotyku, czy bliskiego przebywania obok. Wkrótce jednak poznaje prawdę.
Nell(Powietrze) znajduje pracę u Mii(Ziemia), która nie dość, że daje jej dom, to również zagłębia w świat magii, zaklęć i jest najlepszą przyjaciółką. Ripley(Ogień), siostra Zacka, również przyjaźni się z Nell, lecz jest skłócona z Mią i nie zamierza brać udziału w magicznych obrzędach.

Czy Nell znajdzie prawdziwą miłość? Czy odszuka ją chory na umyśle mąż? Jak odegna klątwę? Kto okaże się jej przyjacielem? Czy rozwinie swój kulinarny talent?

Książka napisana jest bardzo przystępnym językiem i zawiera wiele sentencji dających do myślenia :).

"Skoro ozdabiamy ciało, to znaczy, że jesteśmy go świadomi i oczekujemy takiej samej świadomości od innych".

"To, co robimy, i jak reagujemy, to klucz do zagadki, kim i czym jesteśmy."

"Wiem, jaki jest twój stosunek do ludzi. Ufają ci, bo wiedzą, że mogą."



Czytaliście którąś z tych książek? A może zamierzacie? ;-)

Jeśli lubicie czytać i chcecie być na bieżąco z nowościami, i znać opinie na tematy różnych dzieł to polecam stronę LUBIMYCZYTAĆ.PL . Można tam prowadzić wirtualną biblioteczkę z książkami przeczytanymi oraz z tymi, które chcemy bliżej poznać.

W najbliższym wpisie poruszę niebezpieczny trend naszych czasów, który niech na razie pozostanie zagadką :P. Mam nadzieję, że podzielicie się wtedy swoją opinią na ten temat :).

Paaa Kochani :**

Komentarze

  1. Zwłaszcza pierwsza pozycja by była dla mnie odpowiednia, lubie tego typu ksiazki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Great post and great photo. I follow you, dear. Kiss

    http://mylovelyfashionbih.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajny post musze zacząć czytać dobrze że poleciłaś kilka książek :)

    zapraszam do siebie nowy post :)
    http://dominikax.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. książka wydaje się być ciekawa, może kiedyś się skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciekawy post , możliwe , iż skuszę się na jakąś książkę : ) .
    + Obserwujemy ? , daj znać u mnie : lublins.blogspot.com . Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
  6. This is a great post! Your blog is so cute!

    xoxo Leena
    www.painted-roses.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Jestem w posiadaniu książki ,,Zostań jeśli kochasz'' i w sumie nie jest ona najgorsza :) śliczne zdjęcia i genialny post!
    również obserwuję :)
    Recenzje Anzu [klik]

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja niestety nie mam czasu na czytanie książek :(
    Fajny post :_
    Zapraszam do nas :)
    http://alia-and-tesa-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetny post! :)

    Co powiesz na wspólną obserwację?

    http://nami-namiii.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Ciekawy blog
    Obserwujemy ? Napisz mi a ja napewno się odwdzięcze ;)
    http://believe-with-magic.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Ciekawy wpis o książkach, ja czytam ich wiele.
    Polecam książkę: ''My dzieci z dworca zoo'', ''Kwiat Pustyni'' lub ''Spalona Żywcem''.
    zapraszam do mnie: maadamm.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno którąś niedługo przeczytam ;)
      Dzięki <3

      Usuń
  12. Nie czytałam żadnej z tej książek :)
    Może wspólna obserwacja ?
    http://paulinanowakk.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie lubię czytać, ale książki są całkiem fajne.

    Obserwujemy? Daj znać u mnie na blogu.
    http://cysia-cysiowataa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Zostan jesli kochasz jest juz na mojej liscie ksiazek do przeczytania ! :)
    Milo ze dodalas do obserwowanych, roznie dodaje i wpadaj czesciej ;)

    www.stylebellaxo.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. super notka :)
    ja nie lubie czytac

    moze obs za obs daj znac

    http://moniqa-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. Zostań jeśli kochasz ♥
    Mój ukochany film i książka :)
    ♥MÓJ BLOG <--ZAJRZYSZ?♥

    OdpowiedzUsuń
  17. Dziękuję za odwiedziny u mnie oraz obserwację <3
    Rownież zaobserwowałam :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Uwielbiam Zostań jeśli kochasz :)
    Zarówno książkę jak i film
    plainess[klik]

    OdpowiedzUsuń
  19. yes I follow you on gfc, follow back?

    http://www.itsmetijana.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

✿ Bardzo dziękuję, że tu jesteś
✿ Zostawiając komentarz masz gwarancję rewanżu

Ostatnio popularne