Bloggerowe DIY #2, czyli rozmaitości ciąg dalszy

Cześć :)


Jakiś czas temu pojawił się tu wpis, gdzie zamieściłam kilka kodów CSS (jeśli jesteście ich ciekawi to są TUTAJ). Paru osobom się to przydało, z czego bardzo się cieszę, dlatego też dziś będzie dalsza część, która na celu ma pomóc Wam od strony technicznej w prowadzeniu bloga. Tym razem nie będą to kody, lecz inne, przydatne funkcje m.in., jak wstawić film, czy poradzić sobie ze znikającymi obserwatorami ^^.

Od razu napiszę, że nie jestem żadną specjalistką, znam tylko trochę sposobów na urozmaicenie strony, jednak może właśnie te "trochę" Wam pomoże ;). W szczególności początkujących autorów zachęcam do zapoznania się z instrukcjami.

FAVIKONA
Czyli znaczek, który jest cechą charakterystyczną bloga. Najlepiej, by nie był to obrazek złożony z wielu elementów, lecz pierwsza litera, czy jakiś kształt. Masz wtedy większą pewność, że rzuci się w oczy i dany symbol zostanie skojarzony właśnie z Twoją stroną.
Możesz skorzystać z wyszukiwarki google grafika wpisując wybraną literę lub samemu stworzyć Twój znak np. w programie paint.

Należy pamiętać, że znaczek musi być kwadratowy - mój, mimo że to romb, jest wycięty na kwadratowym tle. Wydaje mi się, że o wiele lepiej i nawet łatwiej jest samemu go zrobić - wtedy wiesz, że jesteś niepowtarzalny i sam dopracowujesz szczegóły. Na dodatek nie trzeba dodatkowo zmniejszać obrazka. A zajmuje to naprawdę chwilę i zamiast tradycyjnej, bloggerowej literki, masz swoją ;). Mała rzecz, a cieszy ^^.

By ją dodać/zmienić wystarczy postępować zgodnie z poniższą instrukcją, czyli wchodzimy w: UKŁAD -- EDYTUJ(przy słowie favikona) -- PRZEGLĄDAJ (wybierasz plik zapisany na komputerze) -- ZAPISZ. I gotowe.

WSTAWIANIE FILMU DO POSTA
Chcesz podzielić się z czytelnikami muzyką, która ostatnio wpadła Ci w ucho? A może udostępnić własny filmik z youtube? Zaraz przekonasz się, że to nic trudnego ;).
Najpierw wybierz film, który chcesz zamieścić u siebie - ja zdecydowałam się na piosenkę, która od kilku dni za mną chodzi, czyli utwór Meghan Trainor ft. John Legend - Like I'm gonna lose you.


Teraz zjedź trochę na dół i zauważysz, że są trzy opcje pod słowem subskrybuj. Wybierz UDOSTĘPNIJ. Wyświetlają się kolejne możliwości wyboru - tym razem naciśnij UMIEŚĆ NA STRONIE. I skopiuj zaznaczony link w całości.


Wybrany link wystarczy już tylko wstawić do wpisu. Gdy jesteś w arkuszu posta kliknij napis  HTML widoczny po lewej stronie u góry. Wyświetli ci się Twoja notka, tyle że w wersji, jak widzi ją komputer. Zlokalizuj miejsce, w którym ma wyświetlać się wybrany klip i wklej skopiowany link.

Powróć do opcji widniejącej obok napisu HTML, czyli NOWY POST i sprawdź, czy dana wielkość nagrania Ci odpowiada. Jeśli nie, to ponownie zajrzyj do HTMLa i zmieć cyfry widniejące po słowie height(wysokość) oraz width(długość). Poniższy filmik ustawiłam na h=200 oraz w=400.
 

ZNIKAJĄCA OPCJA OBSERWATORZY? o.O
Przytrafiło Wam się, że zaglądaliście na bloga, chcecie go zaobserwować, a w miejscu gdzie powinna być ta opcja nic Wam się nie wyświetla? Albo ktoś chciał sfollowować Twoją stronę i miał ten sam problem, a Wy mu się dziwicie, bo nie widzicie żadnej komplikacji? 

Gdy pojawiło się coś takiego i u mnie zmieniłam przeglądarkę i kłopot znikł. Jednak było to tylko chwilowe i w pewnym momencie nie mogłam zaobserwować ani z mozilli, ani z opery. Jednak, wcale nie potrzeba przesiadać się na inną przeglądarkę, wystarczy pokombinować w obecnej.
Powód powyższego problemu = zalegające ciasteczka.
Jak pozbyć się plików cookies pokażę na mozilli firefox (na innych przeglądarkach będzie podobnie - po prostu szukajcie podobnie brzmiących opcji ;D).

Kliknij trzy kreski widniejące u góry ekranu, po prawej stronie, a następnie wybierz OPCJE.



Wyświetli Ci się pasek kolejnych opcji. Tym razem kliknij PRYWATNOŚĆ i znajdź niebieski napis, który brzmi: "usunąć pojedyncze ciasteczka".


Pojawi się okno zatytułowane CIASTECZKA. Teraz od Ciebie zależy, czy usuniesz pojedyncze, zapamiętane pliki, czy chcesz pozbyć się wszystkich. Zazwyczaj wybieram tę drugą opcję i mam spokój na dłużej ;). Musisz wiedzieć, że decydując się na usuwanie ciasteczek automatycznie zostajesz wylogowany ze stron, gdzie byłeś zapamiętany.


I po sprawie :). Teraz zaobserwujesz kogo tylko chcesz ;).

PODLINKOWANY ADRES BLOGA
Komentujesz inne blogi i zostawiasz link do swojej strony? Możesz sprawić, że będzie to wyróżniać się na tle wyłącznie pisanego teksu i będzie jeszcze łatwiejszym przeniesieniem na Twego bloga.
Potrzebna do tego będzie linijka komputerowego tekstu, gdzie powinno wprowadzić się adres strony, na który ten link ma przenosić oraz tekst, jaki ma zostać pokazywany.

<
a href = 
"ADRES URL STRONY ">
TEKST WYŚWIETLANY W KOMENTARZU PO DODANIU <
/a>

(Pousuwajcie entery w powyższym haśle. Musiałam je wprowadzić, bo inaczej zobaczylibyście tylko efekt końcowy.)
W miejsce pogrubionych słów wprowadzamy wymagane dane. Np. jeśli chcę, by ten link prowadził do mojej strony to podam adres stylowana100latka.blogspot.com, a w wyświetlanym tekście napiszę MÓJ BLOG - KLIK.

<
a href =
 "http://stylowana100latka.blogspot.com">
 MÓJ BLOG - KLIK <
/a>

Bez spacji ten link będzie widoczny w takiej postaci:
MÓJ BLOG - KLIK  

! Kolor tła i czcionki możesz zmienić na dowolny
!Przed adresem URL strony musi znajdować się http://
! Na stronach, gdzie występują komentarze w google+ jest to niepotrzebne, bo każdy adres podlinkowuje się automatycznie

I to tyle w moim bloggerowym poradniku . Dajcie znać, czy instrukcje są dla Was zrozumiałe oraz, czy znaliście je już wcześniej ;).

Przydadzą Wam się powyższe sposoby?

Buźka :*

Komentarze

  1. Bardzo przydatne rady! Ostatnio miałam właśnie ten problem z obserwatorami, wyczyściłam całą historią (w tym też te 'ciasteczka') i było wszystko ok :)
    ps. fajna ta piosenka Megan Trainor!
    Arleta!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Słucham jej od kilku dni dzień w dzień i jeszcze mi się nie znudziła *.*

      Usuń
  2. Super poradnik. Większość rzeczy z niego wiedziałam, ale nie rozumiałam co z tymi znikającymi obserwatorami. Dzięki
    written-by-life.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. miałam problem ze znikającymi obserwatorami i to własnie były ciasteczka;)
    +dodałam Cię na insta;) pathy_blog

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Achh te ciasteczka : takie smaczne, a czasem takie uciążliwe :P
      Dziękuję, również Cię dodałam <3

      Usuń
  4. Mega przydatny wpis! <3 bede zaglądać! Buziaki

    http://nataliazarzycka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetne rady! Bardzo przydatne. :)) Uwielbiam czytać twojego bloga, sama przyjemność. :*
    Pozdrawiam ♥
    http://princessdooomiii.blogspot.com - klik♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojeje, jakie miłe słowa *.* Naładowałaś mnie pozytywnie na cały dzień hehe :D

      Usuń
  6. To z obserwatorami naprawdę przydatna informacja
    Obserwuje i pozdrawiam,Madda
    blog ->klik

    OdpowiedzUsuń
  7. Przydatny post :)
    klaudiawmoimswiecie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Ile dobrych rad! Przydatne każdemu blogerowi :) Więcej takich postów poproszę!
    http://sloiczeknutelli.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. *o* Dzięki za tak miłe słowa <3
      Da się zrobić ;)

      Usuń
  9. Świetne instrukcje, jak mam jakiś dziwny problem z bloggerem - zawsze kasuje ciasteczka i wszystko wraca do normy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana poklikasz w linki w najnowszym poście ? Bardzo proszę ;*

      Usuń
    2. Oczywiście, już poklikane ♥
      Też mi zawsze pomagałaś w klikach ;) Więc zawsze, gdy jest taka potrzeba to dawaj znać :*

      Usuń
  10. Kolejny bardzo przydatny poradnik :)
    Sama już te sprawy mam opanowane, ale innym się na pewno przyda :3
    http://everything-by-me.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Fajna notka :D Piszesz naprawdę przydatne rzeczy ;) Wcześniejsze arkusze CSS wykorzystałam na swoim blogu i jestem zachwycona ^^
    Pozdrawiam!
    NiczymSzeherezada.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Ładna z Ciebie dziewczyna :-)
    Zapraszam na nowy post, moje podsumowanie lipca ♥
    Pozdrawiam! bitherphobia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Miałam ten sam problem z obserwatorami, ahh te ciasteczka :D i super pomocna ta porada z linkowaniem naszego bloga w komentarzu. Naprawdę świetna notka !:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Przydatny poradnik w jednym poście :P Świetny pomysł oby takich więcej ;)
    Zapraszam na blog-estery.blogspot.com <=== KLIK!

    OdpowiedzUsuń
  15. Dzieki! :P I tak będę używać zwykłego przepisywania adresu bloga bo sie tak już przyzwyczaiłam, że mi to nie przeszkadza a i tak wole poklikać se w zwykłe adresy.. to są przeciez tylko 2 kliknięcia xD
    tonaszhoryzont.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie chodzi mi tu o ilość klików, a o wyróżnienie linku do bloga na tle zwykłego tekstu :P
      To po prostu ciekawiej wygląda ^.^

      Usuń
  16. swietny post, bardzo przydatny! ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Przyda się KAŻDEMU blogerowi! ;) dodawaj takie psoty częściej :) pozdrawiam i zapraszam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hehehe - psoty xD
      Zobaczymy jak to będzie, może i zostanie to stałą serią na tym blogu :)

      Usuń
  18. Great post dear!

    Please click on the link on my blog
    http://helderschicplace.blogspot.com/2015/08/no-drama-with-newdress.html

    OdpowiedzUsuń
  19. Zawsze miałam problem z faviconą :D
    http://official-patty.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że teraz dasz sobie z nią radę ;)
      3mam kciuki ♥

      Usuń
  20. Świetne rady!! Nie wiedziałam, że obserwatorzy znikają :o
    Masz odpowiedz na asku ;*
    Todayistheend.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gdy nazbiera się za dużo ciasteczek w pamięci przeglądarki to jakoś.. znikają :)
      Dziękuję bardzo <3 Dzięki temu zaktualizowałam go trochę, a dawno już tam nie zaglądałam o.O

      Usuń
  21. Ja na szczęście nie miałam nigdy problemu z obserwacją innych :) btw ładnie wyglądasz :*
    slodkieslodkieczary.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  22. Jeju ile tutaj jest przydatnych rad ! nawet nie wież jak np mi pomogłaś :)
    Super nazwa bloga pasuje do ciebie w 100 %
    Dziękuje za miły komentarz u mnie Obsewuje :)
    Ślicznie wychodzisz na zdjęciach , stworzona blogeka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ekm, aż nie wiem co powiedzieć *.*
      Komentarz jest przemiły, aż mnie zatkało haha xD
      Cieszę się, że mogę pomóc :)
      A co do obserwacji, to jednak nie widzę Cię w nowych czytelnikach o.O

      Usuń
  23. Barddzo przydatne porady ;)). Pytalas o wspolna obserwacje. Ja rowniez juz zaobserwowalam :))
    Pozdrawiam :*


    http://blackkkittten24.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  24. Bardzo fajne przydatne kody i wgl zawsze zastanawiałam się jak wstawić film Xd
    Dziękuję pomogłaś mi ;*
    Ja również obserwuję ;D
    http://anita-maggda.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że rozwiązałam Twój problem :*
      Dziękuję za uczciwą obserwację ♥
      Miłego dnia życzę ;)

      Usuń
  25. Świetny post ! Chyba zaobserwuję XD
    http://rubik514.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  26. Jeej ale świetne porady! Na pewno którąś wykorzystam :)
    Dziękuje za odwiedziny na moim blogu, również obserwuję! :*
    Pozdrawiam!


    http://artistically-immediately.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wii *.* Jakie to świetne uczucie, gdy dzieląc się posiadaną wiedzą można komuś pomóc :D
      Wielkie dzięki za rewanż <3
      3maj się :*

      Usuń
  27. Bardzo przydatne rady, obserwuje i liczę na to samo.
    http://pantofelekkk.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  28. Bardzo ciekawy post uważam .Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  29. Bardzo cenię takie porady :) Jak będę korzystać z komp. to zaobserwuję z pewnością :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Super porady, zwłaszcza że jestem w tych rzeczach początkująca.
    Również obserwuję i będę cie odwiedzać ;)
    luolla.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I właśnie do takich osób w głównej mierze jest skierowany ten post - w końcu w blogowaniu ważna jest treść, ale również oprawa graficzna ;).
      Dziękuję ♥♥.

      Usuń
  31. Dzięki za porady ^^. Jak byłam mała to prowadziłam blog z instrukcjami tyle że na blog.onet :D.

    Zapraszam na mój blog, mam nadzieję, że przeczytasz i skomentujesz :)). Będzie mi miło ^.^
    www.aleksandraczaja.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ;) Musi być on świetną pamiątką :D Ja kiedyś prowadziłam bloga o grze stardoll, ale to kilka lat temu ;) Fajnie czasem jest powspominać i zobaczyć jak się zmieniło oraz rozwinęło skrzydła :))

      Usuń
  32. Mimo, że znam już wszystkie te sposoby, to post jest bardzo pomocny, szczególnie dla początkujących blogerów :)
    Myślę czy też by nie zacząć takiego jakiegoś poradnika, ale w formie filmików. Pamiętam kiedy ja zaczynałam i bardzo szukałam właśnie po takich postach jak twój :)
    Dobra robota! :)
    Zapraszam! zuzu-zuzannaxx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za tak miłe słowa <3
      Filmiki wydają się być dobrym pomysłem, też myślę nad poszerzeniem działalności na blogu właśnie w postaci własnych nagrań, ale przede mną jeszcze długa droga, by odważyć się na taki krok ;)
      Jeśli nie spróbujesz to nie dowiesz się, czy warto ♥.

      Usuń
  33. Ciekawy post :) Również obserwuję.
    http://martiinaz.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  34. Bardzo przydatne rady :) kilka razy zdarzyło mi się,że moja przeglądarka nie pokazywała opcji obserwatorzy na innych blogach,dzięki tobie wiem dlaczego :) Pozdrawiam cieplutko i w wolnej chwili zapraszam www.pomyslowa-wiki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  35. Bardzo interesujący post, obserwuję :)

    sweethings-and-more.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  36. Skorzystam z tych porad :).
    http://modoemi.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  37. przydatne :)
    http://faashionpashion.blogspot.com/2015/08/soczewki-i-kosmetyki_6.html poklikasz ?

    OdpowiedzUsuń
  38. Obserwuje ;)
    Świetne rzeczy piszesz na swoim blogu ;) Bardzo mi się podoba jego wygląd :)
    Pozdrawiam http://tysia-inspiration.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję barrdzo za te słowa :3.
      Design zmieniałam około miesiąc temu i również mi się podoba xD. Jest o wiele przejrzyściej, co jest bardziej komfortowe dla czytelnika :).

      Usuń
  39. Obserwuję. :) Dobrze, że dodajesz takie porady.
    www.mowmipati.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  40. Super rady, na pewno mi się kiedyś przydadzą :)

    OdpowiedzUsuń
  41. śliczna jestes :) super blog ;* może wspólna obserwacja ? ja już obserwuję i licze na uczciwy rewanż :) justperfectfashion.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  42. Mmmm a gdzie to wstawić? Gdzie w opcjach zmodyfikować dodawanie linku do bloga?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. po prostu wpisz powyższą frazę, a przy publikowaniu ona się automatycznie przemieni na link przekierowujący do adresu bloga, który wpisujesz w pogrubione miejsce :).
      powodzenia :)

      Usuń
    2. :-( ale gdzie to wpisać. Jak piszę w komentarzu czy są na to jakieś specjalne ustawienia, czy trzeba dodać jakiś gadget na bloggerze?

      Usuń

Prześlij komentarz

✿ Bardzo dziękuję, że tu jesteś

Ostatnio popularne