Negatywne myślenie

 Cześć Wam ;-)


Przyznam się Wam, że tematykę dzisiejszego postu zmieniałam kilka razy. Chciałam napisać coś z sensem, zrobić jakiś wpis z poradami..., ale powrót do szkoły mentalnie mnie rozbił i zgubiłam wenę. Choć do 1 września próbowałam się nastawić kilka dni wcześniej, to atmosferę szkoły poczułam dopiero, gdy zabrzmiał pierwszy dzwonek na lekcje. I wciąż nie mogę się przyzwyczaić.
Wiele się zastanawiałam, co ze mną się dzieje, że czuję się taka wycofana.

Bo czemu mimo dobrego humoru w głowie kłębią się negatywne myśli? 
Lub dlaczego mimo pozytywnie zaczętego dnia nadchodzi moment, gdy w końcu stajesz się przygnębiony i przytłoczony wszystkimi obowiązkami?  
Śmiejesz się, a mimo to masz się źle?

BŁĄDZENIE MYŚLAMI

Jak często wymyślasz historie, które w 99,9% nigdy się nie wydarzą? Odpowiedz sobie szczerze.
W mojej głowie takie bajki pojawiają się co chwile. Odciągają od rzeczywistości, co w niektórych sytuacjach nie wydaje się być niczym złym, jednak jest to jak sen na jawie - nie dość, że ciężko się z niego wybudzić, to miesza się z rzeczywistością i jak to po przebudzeniu - sprawia, że jesteśmy wykończeni, a tu czeka jeszcze cały dzień ciężkiej pracy.

 Przez zatracanie w myślach możesz też stracić kontakt z otoczeniem. Przecież, gdy ktoś opowiada Ci ważną historię swojego życia, a Ty w tej chwili odlatujesz do swojego świata i wciąż przytakujesz na zadawane pytania... z punktu widzenia innych będzie to kompletnym olewaniem problemu drugiej osoby. Z powodu niezrozumienia zaczniesz uciekać do historii tworzonych we własnej głowie jeszcze częściej i stracisz wszystko, co do tej pory udało Ci się zdobyć...


ŻYJ W TEJ CHWILI

Gdy zauważasz, że nie zachowujesz się w sposób jaki chcesz, oznacza to, że tracisz nad sobą kontrolę. A nie traci jej się tylko w chwilach złości. Dzieje się tak i wtedy, gdy zagłuszasz potrzebę bycia samemu ze sobą. Przez to pozwalasz, by na światło dzienne wyszły najgorsze ludzkie cechy, których miałeś nadzieję nie posiadać - na przykład lenistwo sprawiające, że znów siedzisz w tym samym miejscu, zamiast znaleźć chęć na spotkanie ze znajomymi.


Gdy znów zatracasz się w swoich przemyśleniach o wyimaginowanych sytuacjach, choć w tej właśnie chwili wydają Ci się być bardzo realne... i po raz kolejny musisz wrócić do prawdziwego świata... Ciągłymi ucieczkami od prawdy Twoja podświadomość pokazuje Ci, że masz dość realności.  Lecz tylko dlatego, że pozwoliłeś sobie tak wmówić, nie znaczy, że rzeczywiście nienawidzisz miejsca, w którym się znajdujesz.

Przed chwilą w swojej głowie stworzyłeś plan idealny - jesteś bogaczem, masz białego mustanga, willę z ogrodem i stado słodkich owczarków, a gdy odrywasz wzrok od tak wspaniałych rzeczy... znów widzisz zatłoczony autobus i deszcz bębniący w zabrudzone okno. Zbyt wybiegając w przyszłość chmurzysz się, bo sądzisz, że powinieneś zajść dalej, o wiele dalej.
Ale czasu nie przyśpieszysz!


Żyjesz, czy nie żyjesz? Porusz kciukiem, mrugnij okiem, pokaż samemu sobie, że masz nad sobą władzę. Jesteś tu i teraz.

Pora byś w końcu zapanował nad sobą i zaczął żyć. Nie tylko oddychać i chodzić, ale też być tu duchem i umysłem. Nie uciekaj.


By zapanować nad podróżowaniem do własnego świata jest jedna, ciekawa metoda - koncentracja na kolorze. Gdy znów zamierzasz odlecieć, pomyśl ile Cię omija, gdy zagłębiasz się w nieistniejących problemach i wyszukaj w swoim otoczeniu koloru, najlepiej niebieskiego, bądź zielonego. Koncentruj się na każdym przedmiocie w tej barwie i pamiętaj, że to rzeczywistość.

 

Gdy się zagubisz i nie potrafisz odnaleźć dobrego kontaktu z samym sobą, to... musisz się oszukać. A raczej swoją podświadomość i pokazać jej, że tutaj jest lepiej i łatwiej, niż wydaje się zatracając w negatywnych myślach.
Jeśli w tej chwili jesteś na zakręcie i nie widzisz żadnej prostej nie znaczy, że już zawsze tak będzie.
To tylko stan przejściowy, który możesz zmienić pokonując swoje słabości.
A gdy zlokalizujesz powód, który powoduje Twoje negatywne usposobienie, nie bój się go pozbyć. Uciekanie myślami może i poszerza wyobraźnie, ale też porządnie dołuje.


Co u Was powoduje negatywne nastawienie do świata?

OKULARY KLIK
T-SHIRT KLIK

Mogę Was prosić o kliki w powyższe linki? Jeśli również jesteście w potrzebie to dajcie znać, a też pomogę =).

Komentarze

  1. Mnie się jeszcze nigdy nie zdarzyło, aby uciekać gdzieś myślami. Jeśli jestem w szkole, to po prostu zdarza mi się przysypiać xd co pewnie wygląda komicznie :D Mam wielkie szczęście, że nauczycielka siedząca przede mną jeszcze się nie połapała- ponieważ zdarza się to najczęściej na biologii :) A o negatywne myśli przyprawia mnie tylko myśl o 8-godzinnym dniu w szkole xd
    Tak poza tym raczej jestem optymistką :D
    Bardzo ciekawy post i fajne stylizacje ^^ Podkradłabym okularki ;)
    Pozdrawiam,
    NiczymSzeherezada.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, przysypianie i mi się czasem zdarza, ale jakoś staram się to opanować, najlepiej łykiem zimnej wody, gdy jest okazja :)
      O jeny, mnie też biologia bardzo nudziła :P na szczęście w tym roku już jej nie mam :D wiii ♥
      Cieszę się, że starasz się patrzeć pozytywnie, to świetna zaleta;)
      Dziękuję za tak ciekawy komentarz ;)

      Usuń
  2. Negatywne nastawienie do świata powoduje u mnie ludzka głupota i ignorancja.. Bardzo mądrze napisany post, nastolatki zbyt wiele rozmyślają i nic dobrego z tego nie wynika. Też kiedyś tak miałam ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może jest tak, że każdy z nas musi przejść przez etap odlatywania do własnego świata, by zrozumieć, jakie konsekwencje niesie niepozorny czyn?
      A może to ten wiek, gdy wszystko wydaje się być... nie takie jak powinno :P

      Usuń
  3. marzycielska, nostalgiczna dusza wciąż poszukuje we własnej wyobraźni swego szczęścia, pięknej miłości, ciekawszej rzeczywistości, lepszych perspektyw...
    jednak trzeba z tą wyobraźnią uważać, aby nas na manowce nie sprowadziła ;)
    Ładne zdjęcia ❤️❤️

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. woow *o* przepięknie napisane, bardzo to prawdziwe i pasuje do mnie :P

      Usuń
  4. Na pewna o jest to zadawanie sobie niepotrzebnych pytań i ich analizacja
    Pozdrawiam,Madda
    blog ->klik

    OdpowiedzUsuń
  5. O jejku, trafiłaś w sedno. Zawsze tak miałam na lekcjach, że się odrywałam od lekcji i po prostu śniłam na jawie :D Nie lubiłam tego, bo byłam wtedy taka otępiała, nie umiałam się skupić i jak słusznie piszesz - byłam potem wykończona. Muszę jednak przyznać, że zdarzało mi się to tylko wtedy, kiedy byłam znudzona :)
    Klikam oczywiście i bardzo tobie dziękuję za kliki u mnie :)
    2.84$, 3.45$, 19.69$
    Zapraszam! zuzu-zuzannaxx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Co ta szkoła robi z ludźmi :P
      Dziękuję za uczciwe kliki :**

      Usuń
  6. szczerze u mnie też jest tak jakoś dziwnie jest niby ok ale nie potrafię funkcjonować bo jednak jest coś źle :/ takie chore i dziwne uczucie zagubienia :c super t-shirt i torebka *,*
    obserwuję :D
    http://kwiatonator28.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie, uczucie zagubienia... To mamy podobnie. Widać tzw. jesienna chandra wcale nie jest powodowana zmianą pory roku, a powrotem do szkoły -.-
      3maj się :** i ślicznie dziękuję za obserwację <3

      Usuń
  7. wspaniale jak zawsze, uwielbiam tutaj zaglądać :) kliknięte, klikniesz u mnie?

    http://fashionelja.pl

    OdpowiedzUsuń
  8. Strasznie często wymyślam historie, które się nigdy nie wydarzyły i raczej mała szansa, by się wydarzyły :)
    Przecudowna koszulka w piórka, jeden z moich ulubionych motywów!
    Klikniete : 2.84, 3.45, 19.69
    Pozdrawiam! :*
    Mój Blog - zerknij! Zapraszam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przybij wirtualną piątkę :P
      Cieszę się, że Ci się podoba :). To moja pierwsza rzecz w ten wzór, ale jestem zachwycona *.*
      Dziękuję za uczciwość ♥

      Usuń
  9. Często dosyć wymyślam różne historie, które się nie wydarzą :(
    klaudiawmoimswiecie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Nawet często wymyślam historię, które się nie wydarzyły i się nie wydarzą.
    Bardzo ładne zdjęcia ;)
    Mądry post!
    Poklikałam :*
    http://everything-by-me.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojojoj, barrdzo się cieszę, że znajdujesz czas, żeby wpadać na ten blog! Jesteś suuper :*
      Dziękuję za wszystko ♥

      Usuń
  11. JEJKU!
    masz wspaniałe oczy!
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie,Mój blog :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. *o* Ślicznie dziękuję <3
      Na pewno wpadnę i do Ciebie :)

      Usuń
  12. fajny t shirt poklikane
    http://zielonoma.blogspot.it/2015/09/zamsz.html

    OdpowiedzUsuń
  13. fajna bluzka, masz bardzo ładne włosy ;)

    Mój Blog - klik!

    OdpowiedzUsuń
  14. Często uciekam myślami, wyobrażam sobie historyjki, które chciałabym, żeby sie wydarzyły a wiem ze raczej sie nie zdarzą. Staram się jednak nie robić tego w towarzystwie żeby wiedzieć co sie dzieje i o czym rozmowa ;P hihi ;)
    Blog Estery zapraszam.

    OdpowiedzUsuń
  15. Najważniejsze to mieć dobre nastawienie, a wszystko dobrze się potoczy. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ostatnio z tym dobrym nastawieniem u mnie ciężko, ale staram się jak mogę, żeby znów powrócić do tych pozytywów :)

      Usuń
  16. świetny blog, bardzo ładnie piszesz ;)
    Pozdrawiam
    NOWA NOTKA

    Obs za obs? napisz w komentarzu

    OdpowiedzUsuń
  17. Świetny post! *- *
    Na twoje życzenie zrobiłam poradnik jak zrobic graficzne czytaj dalej. Mam nadzieje ze się przyda:
    Todayistheend.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I baaardzo Ci za to dziękuję ♥
      Instrukcja genialna, efekty już widać ;D
      Buziaakii ;**

      Usuń
  18. Bardzo ładne zdjęcia, świetny post. Oczywiście poklikane :)

    Zapraszam serdecznie na mojego niedawno założonego blogaska graficznego. Z góry dziękuję. Mam nadzieje, że moje prace Ci się spodobają i może pozostawisz po sobie komentarz, opinie? :)
    http://only-4-art.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  19. Cudowne zdjęcia! ;)) Oczywiście wszyściutko poklikane, ceny: 2.85$ 3.15$ 19.69$
    Co do notki, to trafiłaś w dziesiątkę! Ja bardzo często tak "odlatuję" w zupełnie inny świat, a przez to nie dość, że tracę kontakt z rzeczywistością to po tym "odlocie" jestem strasznie humorzasta, zła, smutna, a najgorsze jest to, że obwiniam wszystkich dookoła a w tym również siebie, dlatego Twój post okazał się dla bardzo, bardzo przydatny, dodałam go do ulubionych i gdy tylko znowu "odlecę" przeczytam go sobie i poprawi mi się moje myślenie :)) ^^ :*

    Mogłabyś poklikać u mnie w linki w wolnej chwili? ^^ Bardzo proszę i z góry dziękuję :*
    Pozdrawiam ♥
    Mój blog - klik♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za uczciwe kliki <3
      Ojeje, uwielbiam Twoje komentarze, od razu mnie dowartościowują ;D
      Bardzo się cieszę, że zaglądasz tu regularnie ♥
      Już zaglądam i klikam ^^

      Usuń
  20. You look great dear!

    Please click on the link on my post
    http://helderschicplace.blogspot.com/2015/09/back-to-school-with-romwe.html

    OdpowiedzUsuń
  21. Ja często wyobrażam sobie te "bajki". Najczęściej dotyczą to chłopaka u którego nie mam szans:(
    okulary US$ 2.85
    bluzka US$ 3.15
    torebka od LUCLUC USD $19.69
    http://queenxfangle.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  22. Super to opisałaś.Ja niestety zbyt często myślę negatywnie.To znacznie pogarsza samopoczucie i humor :c
    mercy-rose.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  23. Ja jestem za bardzo przewidywalna i często moje wymyślone historie dzieją się naprawdę. Więc chyba przestanę już być "bajkopisarzem" :)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie :*

    OdpowiedzUsuń
  24. Marzenia są zawsze ważne.. Tylko zazwyczaj zatracamy się w nich i mało robimy w ich kierunku myśląc, że to nam sie nie uda.. ;/
    tonaszhoryzont.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

✿ Bardzo dziękuję, że tu jesteś
✿ Zostawiając komentarz masz gwarancje rewanżu

Ostatnio popularne