Czym jest wolność?

Czeeść ;D

Od najmłodszych lat uczono nas, że być wolnym człowiekiem tzn. żyć w wolnym kraju. Historyczna definicja w pełnym skrócie może się na tym skończyć, ale tak na prawdę wolność nie jest w stu procentach związana z życiem w kraju bez okupantów.

W rzeczywistości, jak to bywa w świecie pełnym paradoksów, można prędzej stać się człowiekiem wolnym będąc w niewoli, bo dopiero wtedy zaczyna się zauważać i doceniać swobody oraz możliwości z tym związane.

Bo kto z nas na co dzień zauważa, że z każdą podjętą decyzją coraz bardziej stajemy się niezależną wersją siebie?

Dlaczego myśleć o prawie do wyboru?

Bo dzięki niemu kształtujemy swoje życie. Właśnie w tej chwili możesz czytać wpis na blogu, słuchać muzyki, czy kłócić się z rodzicami. Bez względu na to, czy Twoje zachowanie przyniesie dobre, czy negatywne skutki zauważ, że możesz wszystko. Cokolwiek tylko sobie zamarzysz jest osiągalne, jeśli zdefiniujesz swoją wolność.

Dla mnie pierwszym skojarzeniem z wolnością są myśli i marzenia. Są naszymi wyznacznikami, indywidualnymi skarbami, a często tajemnicami, które zabieramy ze sobą na drugą stronę. Najważniejsze jest jednak nie bać się myśleć.

Praktycznie wszędzie można spotkać ludzi, z którymi kojarzy nam się tylko jedno słowo: idiota. Starając się być "COOL" zachowują się jak jaskiniowcy i kierują pierwotnymi odruchami. Jednak oni nie są wolni, a jedynie zamknięci w pewnym szablonie, którego nie potrafią/ nie chcą zmienić.


Ale zastanówmy się: dlaczego tacy są? Wybrali najłatwiejszą drogę, by się nie przemęczać? Czy może z obawy bycia dobrym człowiekiem, bo takich przecież lepiej wykorzystać niż do nich należeć? Okej, rozumiem, jeśli myślisz, że nie warto myśleć o osobach, które nie wniosą do Twojego życia nic wartościowego, jednak dokładnie przyglądając się i takim ewenementom można wysnuć wnioski mogące otworzyć oczy.

Wydaje mi się, że te osoby zapomniały czym są marzenia. Przestając stawiać sobie nowe cele, myśląc, że sny o lepszym życiu są nieosiągalne, stali się szarymi jednostkami. Bardziej martwiąc się o "mieć" niż "być" zatracili się w wirze szybkiego życia, bez zbędnych zmartwień, jedynie żyjąc z dnia na dzień. Być może to ich własny sposób na wolność...


Nie oglądając się na innych spójrz przed siebie i pomyśl o tym, co sprawia, że jesteś szczęśliwy. Gdy spełnisz marzenie, znajdziesz cel poczujesz to, co najpiękniejsze - zrozumiesz czym jest wolność i zapragniesz jej jeszcze więcej. W sytuacjach bez wyjścia zauważysz nowe drogi, a w ludziach zdarzy Ci się dostrzec promienne spojrzenia bratnich dusz.

Co Tobie kojarzy się z wolnością? Czujesz się wolnym człowiekiem?

Do następnego Kochani :*

Komentarze

  1. dobrze to wszystko ujełas :)
    w dzisiejszych czasach wolnosc nie znaczy juz to samo...:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ciekawy post :) Pozdrawiam.
    http://martiinaz.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Do wolności trzeba dorosnąć i zastanowić się na co ją przeznaczyć :)

    honeydaisie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Masz racje wolność w tych czasach ma zupełnie inne znaczenie... Tak jakby wolni stajemy się w tedy kiedy potrafimy sami na siebie zarobić i potrafimy sami się utrzymać.
    U mnie post z pomysłami na świąteczne prezenty! Zapraszam :*
    MÓJ BLOG-KLIIK

    OdpowiedzUsuń
  5. Dla ludzi urodzonych już w czasach wolności, trudniej to docenić. Szczerze mi również :) Patrząc na to co się dzieje wokół nas na świecie, powinniśmy to doceniać jak najbardziej.
    The balance of my life

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba mam to samo :)
      Ale wolność to dla mnie trochę życie bez ograniczeń :)

      Kochana kliknęłabyś w link w poniższym poście ?
      http://rzetelne-recenzje.blogspot.com/2015/11/dresslink-paszcz-z-biaym-futerkiem.html
      Dzięki ;*

      Usuń
  6. Wolność ma wiele znaczeń. CO do osób, ktore nie mają marzen - na dosc bliskiej mi (do niedawna) osobie przekonalam sie, jaki to moze miec na nią niszczący wpływ. Lepiej sie takimi nie otaczac ;) pozdrawiam i zapraszam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jednak gdy ktoś się pogubi warto spróbować pokazać jak bardzo się ta osoba zmieniła. I pomóc stać się lepszym. Niełatwe zadanie, ale warto wspierać innych, w szczególności gdy są na zakręcie :).

      Usuń
  7. Moim zdaniem człowiek wolny to taki, który jest wolny by być sobą. Jeżeli zastanawiamy się czy jesteśmy wystarczająco szczupli, czy wyglądamy tak jak modelki z czasopism, czy mamy usta takie jak Kylie Jenner (a co gorsza jeśli dążymy do tego zatracając po drodze to co jest w nas unikalne i niepowtarzalne) - WTEDY NIE JESTEŚMY WOLNI. Jeżeli jesteś sobą, nie ograniczają Cię żadne sztucznie wytworzone przez społeczeństwo kanony, to cała reszta przyjdzie sama, bo w takiej sytuacji już można wszystko.
    Pozdrawiam.

    come-carpe-diem-baby.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takie prawdziwe, a trudne do pojęcia.
      Starając się być tacy jak inni przestajemy dostrzegać siebie, swoją prawdziwą osobowość.
      Wygląd jest dla mnie trochę inną sprawą. Bo wiadomo, każdy chce być ładny, zadbany, do pewnego stopnia wzorując się wcale nie ujmujemy swojej wolności, po prostu widzimy swój cel, mamy autorytet. Byleby tylko nie zgubić w tym siebie ;)

      Usuń
  8. Świetnie to wszystko napisałaś! Aż nie wiem co jeszcze mogę dodac :D
    /Liseł
    NASZ BLOG - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  9. Wolność mi się kojarzy z pragnieniem. Sama nie wiem czemu, może dlatego, że pragnienie trzeba ugasić. Oczywiście każdy w innej sytuacji czuje się wolny. Inny jak biega, inny jak uprawia sporty ekstremalne a jeszcze inny co innego. Sama czuje się wolna, ale tylko wtedy gdy wsiadam na konia i jadę w teren, na rolkach kiedy osiągam szybkość taką jaką się kiedyś bałam jechać. Dla mnie to właśnie jest wolność.
    tonaszhoryzont.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. *o* Nawet nie wiesz jak bardzo podoba mi się to, co napisałaś :D
      Jestem zachwycona, dziękuję, że podzieliłaś się swoją opinią, cudownie to ujęłaś :*

      Usuń
  10. Świetnie to opisałaś! :) Chociaż dzisiaj trudniej docenić wolność...
    colorss-of-me.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Pięknie opisane , zgadzam się z Tobą ;) Fajnie że poruszyłaś taki temat a jeżeli chodzi o spełnianie marzeń - to jest jedno z piękniejszych uczuć w moim życiu ;) właśnie dzięki marzeniom i celom które stawiamy sobie w życiu , żyjemy ;) Dzięki nim dążymy do czegoś i walczymy :) aby na końcu z dumą powiedzieć że wygraliśmy swoje życie :)
    Widać że jesteś wspaniałą osobą ;) pozdrawiam :* :* :*

    http://milosczycieszkola.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi, że tak mądra osoba jak Ty się ze mną zgadza :*
      Oj tak, marzenia po prostu kierują naszym życiem, warto je mieć ;)
      Dziękuję ♥♥♥

      Usuń
  12. kwintesencja wolności kochana. ja osobiście czuje wolność jeżdżąc na motocyklu:)
    proszę o pomoc w klikaniu, bardzo potrzebuję kliknięć :* ZAPRASZAM DO MNIE

    OdpowiedzUsuń
  13. Super blog aż chce się obserwować :D

    http://juliaobi.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. super to opisałaś :) naprawdę bardzo mi się podoba :D
    ja nie koniecznie czuję się wolną :( czuję się bardziej zamknięta i zablokowana przez znajomych i rodziców.. ;/
    swiatwedlugkaro.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przez rodziców to raczej naturalne :P Każdy to odczuwa, ale nie ma co dłużej o tym myśleć, w końcu to minie :P
      Jeśli chodzi o znajomych to już inna sprawa. Jeśli podążasz za nimi, zapominasz, że sama jesteś najlepszą wersją siebie i nie musisz się przypodobać to może pora poszukać innej grupy? Wiem, to może brzmi okrutnie, ale nie każdy kolega jest na całe życie. Poza tym jeśli na prawdę czujesz się blokowana to spróbuj się choć trochę oddalić, pobyć sama, by zebrać myśli i przemyśleć plan, jaka na prawdę chcesz być i co sprawi, że taka się staniesz :*

      Usuń
  15. Świetnie to ujęłaś :* Może wspólna obserwacja ? Jeśli tak zaobserwuj i zawiadom na blogu ^^ Anishia15.blogspot.com :))) ^...^

    OdpowiedzUsuń
  16. Świetnie się czyta Twój blog ! Może wspólna obserwacja ? Jeśli tak zacznij i daj znać w kom, od razu odwdzięczę się tym samym :* !

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com Odpowiadam na każda obserwację czy propozycję wejścia w link :)

    Pozdrawiam Cieplutko :*

    OdpowiedzUsuń
  17. Bardzo miło się czytało ! Niestety nie czuje sie wolna. Wolnosc kojarzy mi sie z wlasnymi wyborami i z tym co robimy z wlasnej woli a nie to co zostaje nam narzucone ;/
    http://anonimoowax.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. Bardzo ciekawy post :)
    "Przestając stawiać sobie nowe cele, myśląc, że sny o lepszym życiu są nieosiągalne, stali się szarymi jednostkami". - bardzo mądre zdanie :)
    Dziękuje za miły wpis u mnie ^^
    Również obserwuje , pozdrawiam cieplutko :*
    daydream89.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. Mega blog :))
    Zapraszam do siebie, dopiero zaczynam wiec licze na wyrozumialosc :*

    OdpowiedzUsuń
  20. Niestety nie wydaje sie to być takie łatwe ale normalny człowiek nie jest w stanie zauważyć ze np na normalnej kamerze miałaś rękę podparta a na fixie wzdłuż tułowia ale jak sie bardzo to rzucało to powtarzaliśmy ...
    Obserwuje i rownież zachęcam do obserwacji :))

    OdpowiedzUsuń
  21. Wolonosc to bardzo wielkie pojecie, kazdy chyba postrzega to na inny sposob:)
    Masz interesujacy styl pisania:)
    Pozdrawiam, buziaki:)

    zapraszm:
    http://lovletix-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  22. Dziękuję za bardzo miły komentarz na moim blogu :* Przywołał mi dziś uśmiech na twarz po ciężkim dniu :*
    Jak obiecałam - już Cię obserwuję kochana :* !

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  23. idealnie napisane!! :)

    http://fashionistky.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  24. Rowniez masz super bloga ❤
    Obserwuje :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Jaki fajny post! :)
    Ja dokonuję swoich wyborów w 100%, lubię być niezależna i wyjątkowa, szkoda że ludzie wybierają zawsze tą prostą łatwą drogę. Mi wolność kojarzy się z podążaniem własną ścieżką i byciem niezależnym :)
    Zapraszam! www.zuzu-zuzannaxx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  26. Ja się czuję wolnym człowiekiem i myślę, że jestem :)
    dreams-first.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  27. Cudowny post!
    Nie wiem, po prostu nie wiem co napisać, siedzę tu 15 minut i zastanawiam się jak ująć w słowa to co przeżyłam po przeczytaniu tego posta. Tego co czuję w środku nie odzwierciedlą żadne słowa. Post dał mi naprawdę bardzo do myślenia, nigdy nie myślałam o wolności, doszłam do wniosku, że za często używałam drogi na skróty w swoim życiu. Szłam wydeptanymi ścieżkami, nie zawsze, czasem wybierałam kroczenia swoją, ale nigdy wcześniej o tym nie myślałam. Twój post otworzył mi oczy na wiele spraw, uświadomiłam sobie czym dla mnie jest wolność, jest byciem niezależny, wyjątkowym, oryginalnym, byciem sobą, deptaniem własnej ścieżki. :))

    Pozdrawiam ♥
    http://princessdooomiii.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja nigdy nie wiem co odpisać na Twoje wyczerpujące i motywujące komentarze ♥ Dziękuję Ci za przeczytanie już tylu moich wpisów :*.
      Cieszę się, że post skłonił Cię do myślenia i tak szybko wywnioskowałaś bardzo istotne rzeczy ;).
      Wolność to na prawdę ogólne pojęcie, ale, jak wszystko, można zinterpretować je na swój własny sposób. I tego każdy powinien spróbować ;).

      Usuń
  28. Wow :o Bardzo piękny, dojrzały, przemyślany tekst <3
    Mój blog ♥ Serdecznie zapraszam ! Obserwuje :*

    OdpowiedzUsuń
  29. Świetny post moim zdaniem osoby które czują się wolne czują że wszystko mogą zrobić że wszystko im jest dozwolone :)
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie !
    Poklikasz w linki ? Klik!

    OdpowiedzUsuń
  30. Bardzo dziękuję za bardzo pozytywny i motywujący komentarz na moim blogu! :) Ciekawy post i naprawdę dający wiele do myślenia i zastanowienia się nad tym głębiej czym tak naprawdę jest wolność :) Bardzo podoba mi się Twój blog dlatego też Cię zaobserwowałam :) Będę wpadać do Ciebie częściej :) caroliv-photography.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  31. Bardzo ciekawy temat posta. Uważam, że jestem wolnym człowiekiem, chodź do pełnoletności mam jeszcze parę lat, nie czuje, się w jakiś sposób ograniczona. Ważne, aby wyznaczyć sobie jakieś granice, aby czasem w tej wolności się nie zapędzić. Pozdrawiam!

    lublins.bogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  32. Ciekawy post, dający do myślenia :)

    Co powiesz na wspólną obserwację? Jeśli jesteś na tak to daj znać na moim blogu i zaobserwuj, a ja jak najszybciej się odwdzięczę :)

    CocktailDress

    OdpowiedzUsuń
  33. świetny wpis bardzo motywujący :)
    http://the-rose-style.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  34. cudowny wpis, motywujący! :)
    zapraszam do mnie :)
    http://locastrica.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  35. Obserwuje :)
    Follow back?
    Fashionlikealife.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  36. Bardzo motywujący wpis :) Obserwuję, Zapraszam: http://karmelowablond.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  37. Świetnie napisane, skłoniłaś mnie tym postem do przemyśleń. Zgadzam się z Tobą, że człowiek wolny to człowiek niezależny, który nie kieruje się tylko opiniami innych :)

    matrelsy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  38. Super to ujęłaś:)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie:)

    http://caroline-caaroline.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  39. niestety czasami szara rzeczywistość zabija marzenia, rysując je gdzieś na horyzoncie jako nieosiągalne, niemożliwe do realizacji... przykre, ale prawdziwe.

    OdpowiedzUsuń
  40. Dokładnie, fajnie o tym napisałaś ;D

    Zapraszam:
    unnormall.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  41. W sumie nie myślałam o wolności w taki sposób, ale przyznaję Ci rację, coś w tym jest. Mam idealny klimat do czytania tego, co tu napisałaś, bo muzyka, której teraz słucham nieco mi się kojarzy z wolnością, spełnieniem i szczęściem. Fajny temat poruszyłaś :)
    Arleta!

    OdpowiedzUsuń
  42. fajny blog, zostaję! co do wpisu w dzisiejszych czasach niby jesteśmy wolni a jednak zniewoleni przez wszystko co nas otacza - całą konsumpcję, internet telewizję, poddajemy się temu w sumie nieświadomie i wydaje nam się że jesteśmy wolni. niby jesteśmy a jednak nie zawsze i nie do końca. ale zawsze mamy prawo marzyć i probować osiągnąć swoją wolność i szczęście

    OdpowiedzUsuń
  43. Masz racje.
    Obs/obs ?
    karolinyjia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  44. To prawda, warto realizować swoje marzenia :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

✿ Bardzo dziękuję, że tu jesteś
✿ Zostawiając komentarz masz gwarancję rewanżu

Ostatnio popularne