Filmy, które warto obejrzeć ♥


Jeszcze kilka miesięcy temu nie zastanawiałabym się długo nad wyborem pomiędzy książką, a filmem. Zdecydowanie wolałam chłonąć miliony liter i samodzielnie kreować wizje nowych światów, bohaterów. Aż tu nagle, niespodziewanie zbrakło mi na to ochoty. Może dlatego, że nie zdążyłam nacieszyć się jedną historią, a już biegłam po następną? Przesycenie może być przyczyną.

Tak, czy inaczej aktualnie nałogowo wczuwam się w filmy i seriale, a że obejrzałam w ostatnim czasie wiele inspirujących oraz opowiadających ciekawe historie to stworzyłam TOP 3 dość nowych filmów. Powstał ciekawy miks, bo wybrałam ekranizacje, które zadowolą fanów biografii, dramatów, czy filmów muzycznych lub wojennych. Do wyboru, do koloru Kochani : D.

WHIPLASH

Głównym bohaterem jest z pozoru zwykły, szary człowiek grany przez Millesa Tellera (możecie go kojarzyć z roli Petera w serii "Niezgodna"). Jednak pozory znikają, gdy jego postać poznajemy bliżej - jest niesłychanie ambitny i ma ogromny cel, który zamierza osiągnąć za wszelką cenę. Starając się zostać najsłynniejszym perkusistą ćwiczy w każdej chwili, co niesie ze sobą pozytywne i negatywne skutki. 



Patrząc na jego walkę o swoje marzenie, cel, miejsce na ziemi można uronić niejedną łzę nad swoim życiem, bo przyglądając się czyimś poczynaniom zauważamy, czego nie robimy w naszym życiu. W końcu jak często brakuje nam motywacji, uważamy, że nasz cel jest bezsensowny lub nieosiągalny? "Whiplash" można potraktować jako motywator, który nawróci na właściwy tor. A przy okazji posłuchać dobrego jazzu. : ).

TEORIA WSZYSTKIEGO

Przed obejrzeniem tego filmu Stephena Hawkinga kojarzyłam tylko z nazwiska, a do tego nie przepadałam za grą aktorską Eddie'ego Redmayne'a (odtwórca głównej roli). Nie wiem, jakim zrządzeniem losu trafiłam na ten film, ale te dwie godziny, jakie na niego poświęciłam wniosły do mojego życia na prawdę wiele.



Historia wzruszająca, dająca nadzieję. Do tego ukazuje, że będąc geniuszem wcale nie trzeba wyglądać jak Apollo - wystarczy prawdziwy talent, działający mózg i dążenie do celu. Mając choćby jedną osobę, która nie opuści nas w trudnych chwilach, możemy przejść przez wszystko.
Patrząc na losy głównych bohaterów od razu odechciewa się narzekać na przeciwności losu - w końcu te negatywy, które dosięgają nas każdego dnia nie są aż tak tragiczne, jak u innych.

ZŁODZIEJKA KSIĄŻEK

Nie lubię płakać. W dodatku z powodu filmu. Ale nie dałam rady.. "Złodziejka książek" to ekranizacja powstała na podstawie książki Markusa Zusaka o tym samym tytule (kiedyś ją recenzowałam klik). Zarówno czytając jak i oglądając odlatuje się do innego świata - mrocznego, pełnego nadziei, w którym codziennością stały się bardzo dziwne rzeczy. Tam też czasem widzimy rzeczywistość z perspektywy szanownej Śmierci, choć głównie podążamy za ciekawym życiem młodej Liesel, która trafia do rodziny zastępczej.




Ciężko mi ująć w słowa emocje, jakie towarzyszyły mi przy oglądaniu tego filmu. Wciągnięta w wir wydarzeń z czasów wojny, utożsamiona z tym światem po dwóch godzinach nie dowierzałam, że to już koniec. I to tak... dziwny. Kończący pewien rozdział, tragiczny, a zarazem z nadzieją.
Oglądając dramaty można dostrzec, ile w naszym życiu jest szczęścia, bo mimo narzekania na obecne czasy nie jest najgorzej. Pomagają też zauważyć potrzebę życia chwilą obecną, w końcu zbyt często zatracamy się we wspomnieniach czy wyobrażeniach. 

Myślę, że każdy z filmów, który zrecenzowałam jest wart uwagi, bo nie są to ekranizacje, które obejrzymy i za chwilę zapomnimy. Każda z nich ma przekaz, który może właśnie w tej chwili twojego życia jest Ci potrzebny? Obejrzyj i zainspiruj się.

Oglądaliście? A może macie zamiar?
Jakie gatunki filmów należą do Waszych ulubionych?

Buziaki :**

Komentarze

  1. Ja oglądałam wishplash z rok temu i utwkił mi w pamięci :) daje do myslenia :)
    pozdrawiam :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiele scen mnie porządnie zszokowało, ale nie żałuję poświęconego czasu :).
      Również pozdrawiam ♥ Dziękuję za regularne zaglądanie :*.

      Usuń
    2. nie ma za coo :P z checią tu zaglądam :)
      Kochana pooklikasz? http://marijory.blogspot.com/2015/12/wishlist-z-shein-i-romwe.html bede mega wdzięczna!! :***

      Usuń
  2. Złodziejka książek kocham <3 !!

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com Odpowiadam na każdą obserwację i propozycje wejść w linki :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Chętnie obejrzałabym któryś z tych filmów :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Widzialam, bardzo ciekawe filmy. Musze przyznac,ze wszystkie mnie zainteresowaly. Zlodziejka ksiazek jest niesamowita!
    Polecam tez bardzo ''Medicus'' i ''Cloud Atlas''.
    Pearl in Fashion

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oo, dzięki za podanie tytułów : ). Obejrzę, bo widocznie lubimy te same klimaty :D.

      Usuń
  5. Bardzo fajne propozycje! lubie wieczory, z kocem, herbatka i fajnym filmem, buziaki :-)
    http://nataliazarzycka.blogspot.com/


    OdpowiedzUsuń
  6. Hmm nue oglądałam filmu mam nadzieje, ze w wolnym czasie go zobacze:)
    Pinaxi.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie oglądałam żadnego z nich ale coś czuję, że obejrzę je wszystkie :D
    http://swiatwedlugkaro.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Na pewno obejrzę!

    Zapraszam na nowy post! Jeśli Ci się spodoba będzie mi bardzo miło, jeśli skomentujesz i zaobserwujesz mój blog. :)
    >> ALEXANDRAK-BLOG.BLOGSPOT.COM <<




    OdpowiedzUsuń
  9. Całkiem niedawno widziałam whiplash i na początku mi się nie podobał, ale z czasem tak mnie wciągnął, że obejrzałam do końca i nie mogłam uwierzyć, że to już! :D Choć jazz nadal nie należy do moich ulubionych gatunków :)
    Złodziejka książek to świetny i wzruszający film ^^ Ja również się rozkleiłam ;`)
    A Teorii wszystkiego jeszcze nie oglądałam, ale z chęcią obejrzę, skoro polecasz :D
    Pozdrawiam!
    NiczymSzeherezada.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja po obejrzeniu tego filmu na cały regulator puściłam relaksacyjny jazz i od tamtej pory, gdy potrzebuję muzyki na rozluźnienie to właśnie włączam jazz :D.
      Wychodzi na to, że lepszymi wyciskaczami łez są filmy wojenne niż filmy romantyczne :).
      Zdecydowanie polecam hehe xD.

      Usuń
  10. Ciekawe propozycje :)
    Poklikasz w linki ? Odwdzięczam się :) .

    http://bedifferent-ania.blogspot.com/2015/12/dressgal.html

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiam złodziejkę książek, oglądałam już kilka razy i jakoś nie może mi się znudzić, za każdym razem też się wzruszam i rozklejam :)) Bardzo zainteresował mnie film "Whiplash" i na pewno go dzisiaj obejrzę, bardzo lubię tego typu ^^
    Pozdrawiam ♥
    http://princessdooomiii.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam to samo ze "Złodziejką.." ♥. Polecam też książkę - długa, ale mega wciągająca i tak samo wzruszająca.
      To miłego seansu życzę :*.

      Usuń
  12. Teoria wszystkiego jest świetna ! :D Pozostałych filmów nie miałam okazji obejrzeć, ale przy najbliższej okazji na pewno to zrobię, bo opisy mnie meeeeeega wciągnęły :D Pozdrawiam Julka ♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajnie, że Cię namówiłam na ich obejrzenie :D
      Jeśli "Teoria.." Ci się podobała to pozostałe propozycje też powinny być w Twoim guście ; ).

      Usuń
  13. Mnie się podobała Teoria wszystkeigo. Innych chyba nie widzialam, przynajmniej teraz nie pamietam :P pozdrawiam i zapraszam :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Żadnego filmu nie oglądałam... ale zachęciłaś mnie do Złodziejki książek!
    Jak będę miała czas to na pewno obejrzę! :)
    Pozdrawiam cieplutko :3
    http://everything-by-me.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. dzięki za polecenia! na pewno obejrzę! :)
    pozdro!
    Mój blog - zapraszam!

    OdpowiedzUsuń
  16. Nie oglądałam tych filmów,ale mamy idealne wieczory na to:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Świetne propozycję. Mam nadzieję, że uda mi się je oglądnąć w najbliższym czasie.

    http://side-of-life.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. Great post! :)

    I am following you via GFC, and I would appreciate if you could follow me back. Thank you xx
    Shannsx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. wow! żadnego nie oglądałam, ale postaram sie to dziś nadrobic :)

    twoimioczami.blogspot.com - nowy post :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Cudny klimat aż obserwuję :D
    http://juliaobi.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  21. Nie widziałam tych filmów, dramaty nie są moim ulubionym gatunkiem i rzadko sięgam po takie produkcje. Głównie oglądam fantastykę, dla mnie film bez różnych magicznych stworów to nie film. :D Bardzo lubię też filmy na podstawie komiksów Marvela i DC. :)
    Pozdrawiam!
    Geek of books&serials&films

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeszcze nie tak dawno miałam to samo :D A teraz się trochę oduzależniłam od filmów fantastycznych na rzecz gier w tym klimacie :P

      Usuń
  22. Great post! I haven't watched any of these movies yet :)

    I'm following you on Google+

    mystylishcorner.blogspot.ba

    OdpowiedzUsuń
  23. Love your little space, dear!

    Would you like to follow each other? Let me know, dear*
    Love, Marie Roget

    OdpowiedzUsuń
  24. Great post! Have a good weekend!
    You have a lovely blog! Let me know if you'd like us to follow eachother on GFC and keep in touch?
    Lyinyou blog & Lyinyou instagram

    OdpowiedzUsuń
  25. Swietny post ;-) zapraszam www.sylwws.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  26. Wonderful! Have a nice day, dear! I'm followingyou, follow back? ;)
    Zest Beauty wishlist on my last post HERE!

    •♥• Mary María Style •♥•

    Facebook | Instagram

    OdpowiedzUsuń
  27. Hey, lovely blog!
    Wanna follow each other??

    Blog: http://missunderstoodstyle.blogspot.com/
    Facebook: https://www.facebook.com/pages/Miss-Understood-Style/1404591476502298?ref=hl

    Waiting for you darling!!

    xxx

    OdpowiedzUsuń
  28. you look so cute!

    Lyosha
    Inside and Outside Blog
    P.S. would you like to follow each other?

    OdpowiedzUsuń
  29. Na mnie największe wrażenie robi "Złodziejka książek" :) To prawda, że często nie doceniamy tego co mamy. Jak dla mnie wystarczającym powodem jest radość z powodu "posiadania" (nie wiem jak to ująć) nóg i rąk oraz po prostu zdrowie. :)
    Moim ulubionym gatunkiem jak pewnie wiesz jest horror :D Uwielbiam też fantasty, przygodowe, akcji, sci-fi :)
    W odp. na komentarz u mnie: O kurcze, to kiepsko z tą gąbeczką, moim na razie na szczęście nic nie dolega :) Rozumiem cię z tymi horrorami bo też tak kiedyś miałam, a potem się od nich uzależniłam i zawsze nie umiem się doczekać oglądania następnego horroru :D Zgadzam się z twoją opinią o Demi :) I dzięki za miły komentarz dotyczący ulubieńców! To zrób jakieś zdjęcie, haha. Nie musi być jakoś pięknie lustrzanką robione, po prostu kreatywne :)
    Zapraszam! www.zuzu-zuzannaxx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  30. to bardzo dziwne, że żadnego z nich nie oglądałam ani nawet nie słyszałam o nich

    http://magdawiglusz.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  31. jeśli chodzi o filmy to polecam 'Do utraty sił" :)
    pozdrawiam, gabsstylee :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I jest on już na mojej liście filmów, które chcę obejrzeć :).
      Czekam tylko na taki dzień, gdy odczuję potrzebę obejrzenia filmu w takim klimacie :D.
      Jednak dziękuję za polecenie i też pozdrawiam : ).

      Usuń
  32. Nie widziałam żadnego :) Bardzo mnie zachęciłaś. Dziś mam chwilę wolnego to może "odpalę" na komputerze jakiś film :)

    OdpowiedzUsuń
  33. Złodziejkę książek czytałam i oglądałam i też mnie naprawdę wzruszyła i skłoniła do refleksji. Moją mamę też, a z nią już nie jest tak łatwo ;)
    Polecam film "Gwiazd naszych wina". Nie wiem czy znasz. Najpierw wydawał mi się dosyć banalny, ale okazał się zaskakujący i naprawdę poruszający.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oglądałam już pewien czas temu i również bardzo się polubiłam z tym filmem ♥ Jak dla mnie świetna historia i też b. dobrze dobrani aktorzy :)).

      Usuń
  34. Fajne propozycje filmów,musze obejrzeć :)
    mycrazyworldpaula.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

✿ Bardzo dziękuję, że tu jesteś
✿ Zostawiając komentarz masz gwarancje rewanżu

Ostatnio popularne