Jak znaleźć swój styl?



Gdy nadchodzi nowy sezon pędzimy do sklepów po modne ubrania - legginsy we wzory, neonowe buty, czy długie kolczyki. Choć przez kilka pierwszych dni jesteśmy jak najbardziej zadowolone ze zdobyczy to w końcu nadchodzi moment, gdy patrzymy na nową rzecz i uznajemy, że ona jednak do nas nie pasuje.

Tak to bywa, w końcu "kobieta zmienną jest" i każdego dnia mamy różne odczucia do tych samych produktów. Choć to zupełnie normalne zachowanie, to przez potrzebę chwili wydajemy pieniądze na przedmioty, które tylko zajmują miejsce na półce i zbierają kurz.

Nadszedł czas, by temu zaradzić. Czy da się nie wyrzucać pieniędzy w błoto i cieszyć się z każdej zakupionej rzeczy jak najdłużej? Pewnie, że tak. Trzeba tylko słuchać siebie, a nie mediów.

Ale skąd wiedzieć, co pasuje naszemu wewnętrznemu głosowi? Co spełni nasze wymagania, skoro sami nie jesteśmy pewni czego oczekujemy? Przede wszystkim trzeba określić siebie. W końcu ubiór w pewien sposób odzwierciedla nasze wnętrze.

Inspiruj się

Bez tego ani rusz w każdej dziedzinie życia. Przeglądanie zdjęć modelek może nie przemawiać do każdego, bo jednak ubrania sławnych projektantów nie nadają się do noszenia poza wybiegiem. Dlatego też wyszukujmy konkretniejsze hasła, jak "street fashion", czy "moda na sezon x". Dzięki temu szybko zorientujemy się, co jest super cool odjazdowe i... właściwie to tyle.


Po zdobyciu informacji nadchodzi najtrudniejsza czynność, czyli selekcja. Przecież nie każdy trend do nas przemawia, tak samo, jak nie podoba nam się każdy film. Wybierz od 3 do 5 rzeczy, które na prawdę Ci odpowiadają. W tym wpisie pisałam o głównych trendach obecnego sezonu. I dla przykładu najbardziej przemawiają do mnie: paski oraz kolory - niebieski, czerwony i czarny.

Nie brzmi szczególnie, prawda? Są to kolory i motyw, które lubiłam i bez tego, że są aktualnie modne. Ale na tym polega modowe określenie osobowości - zauważanie z pozoru zwykłych rzeczy, które podobają nam się najbardziej.


Bądź ponadczasowa

Znalazłaś już to, w czym czujesz się najlepiej? Dzięki temu zaoszczędzisz czas przeszukując tony ubrań w milionach sklepów. Oprócz śledzenia choć raz na pół roku aktualnych trendów, warto zaopatrzyć się w ubrania, których nie powstydzisz się założyć dziś, czy za 5 lat. Taką listę 16 obowiązkowych rzeczy znalazłam w książce "ABC mojego stylu" i jak najbardziej się z nią zgadzam.


Oto kilka uniwersalnych propozycji:

*biała koszulka (do spodenek, czy spódnicy; do ubrań w jednym kolorze, czy we wzory; każdej stylizacji dodaje lekkości)
*kurtka podkreślająca charakter (ramoneska, kurtka motocyklowa, czy marynarka z podwijanymi rękawami)
*dżinsy (zależy od tego, w czym czujesz się na prawdę dobrze - rurki, boyfriendy, proste, a może dzwony?)
*mała czarna (niekoniecznie w modnym kroju, ważne, by pasowała do Twojej figury. To jak - długa, krótka, prosta, czy rozkloszowana?)
*dżinsowa kurtka (na wyjście w miasto, randkę, festiwal, czy wypad na zakupy)
*biała koszula (zawsze i wszędzie ^.^)

Wydaje Ci się, że te ubrania sprawią, że w Twojej szafie zagości nuda? Do każdej z tych rzeczy wystarczy dopasować inne dodatki i tchniemy w nie nowe życie. Gdy większość garderoby będzie się ze sobą idealnie zgrywać unikniemy problemów przy porannym zestawianiu ubrań.


Zbierz informacje 

A teraz najbardziej czasochłonny etap, czyli przyjrzenie się swojej zewnętrznej powłoce. Pomogą Ci w tym internetowe testy, których jest na prawdę mnóstwo oraz Twoje oko ( w końcu kto zna Cię lepiej niż Ty sama?).
Dowiadując się, jaki jest Twój typ figury poznasz zalety oraz wady swej sylwetki. Dla przykładu będąc gruszką, czyli mając mały biust i szerokie biodra optycznie powiększysz górę swego ciała wzorzystymi bluzkami. Dobierając do tego ciemne spodnie sprawisz, że Twoja figura uzyska równowagę.



Kolejną czynnością jest określenie swego typu urody poprzez kolor włosów, oczu i karnację. Dzięki temu dowiesz się, jaka paleta kolorów jest dla Ciebie odpowiednia. Wart uwagi test znalazłam tutaj. Na zakończenie ukazuje się pięć barw, w których jest Ci do twarzy. Jeśli wydaje Ci się, że jesteś mieszanką typów (siebie tak określiłam) to sprawdź pasujące kolory wybierając różne odpowiedzi, a później przypomnij sobie, w jakich ubraniach słyszysz najwięcej komplementów.


Nie mogąc zdecydować się na jeden typ rozwiązałam test dwa razy i choć wyniki, które mi wyszły (jasne lato i ciepła jesień) są swoimi przeciwieństwami to obie palety barw jak najbardziej mi odpowiadają :).

Zamiast załamywać się, że nic Ci nie pasuje, czy nie potrafisz znaleźć odpowiedniej kreacji na wielkie wyjście pomyśl o założeniu ubrań ponadczasowych, które zobaczone na zdjęciu nawet za 30 lat będą wyglądały super :D.
Nie trzeba ciągle nosić nowych krojów, czy kolorów. Wystarczy umiejętnie i świadomie wykorzystywać informacje na temat zalet i wad figury, czy swoich kolorystycznych upodobań.

A jak prezentuje się Wasz styl - gustujecie w rzeczach, które pasują do wszystkiego, czy może w Waszych szafach jest wiele wzorów i odcieni barw?

Dziękuję Wydawnictwu Kaktus za egzemplarz "ABC mojego stylu. Moje modowe życie".

3maaajcie się :*

Komentarze

  1. Jestem najbardziej zła gdy ktoś kogoś kopiuje ze stylem ://

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najgorsze, gdy kupisz sobie fajną rzecz w miejscowym sklepie, a następnego dnia ma ją już kilka osób ze szkoły :P.

      Usuń
  2. Ja zawsze wybieram w sklepach to co wpadnie mi w oko, ale przykładam do tego uwagę, bo nie chcę kupować nieodpowiednich rzeczy. Często się inspiruje np. podobają mi się frędzle i tego szukam, gdy robię zakupy :D Taka książka mimo wszystko bardzo by mi się przydała, ponieważ lubię czytać artykuły o takiej tematyce :p
    Pozdrawiam! :)
    pauuls.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Nigdy się nie kierowałam modą, zawsze brałam to co mi się podobało. Od wielu lat mam fioła na punkcie panterki i pamiętam jak w gimnazjum dziewczyny się ze mnie nabijały, że to tandeta. Aktualnie same noszą bo nie znika ze sklepów od kilku sezonów. :)
    Pozdrawiam,
    Geek of books&serials&films

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O! Masz modowego nosa :D
      Dziękuję za regularne komentowanie Kochana :*

      Usuń
  4. Zgadzam się w 100% z ostatnim zdjęciem :D
    Zapraszam serdecznie na mojego bloga, na którym dzisiaj rozpoczęłam przygodę blogową:
    http://endoorfiny.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja to tam mam w 4 literach, ale drażni mnie noszenie tych samych butów co wszyscy.. Ehh, co zrobić ? Ubieram co mi się podoba i w czym czuje się dobrze ^^
    tonaszhoryzont.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Widzę,że fajna ta książka. Chyba wszystkie dżinsowe kurtki są już na mnie za małe...wiosną się pomyśli XD. U mnie jest mieszanka wszystkiego, lubię się ubierać modnie, dziewczęco, czasem jakby glamour, innym razem grunge lub boho latem. Ważne żeby mi się podobało XD. Na tym zdjęciu masz jeszcze inne oczy :3.
    http://modoemi.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo kreatywna. Jej uzupełnianie skłoniło mnie do porządku w szafie :P.
      Pewnie, najważniejsze, że Tobie tak dobrze :D
      Hihi, bo one są dziwne, codziennie inne :P
      Pozderki :**

      Usuń
  7. Kolejny super post z Twojej ręki :)

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com Odpowiadam na każdą obserwację i propozycje wejść w linki :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo fajny i madry post ! Ogółem fajnie piszesz :D Co do książki to chciałam sb ją kiedyś kupic, ale zrezygnowałam, ale chyba jednak się skuszę ! Ja ogółem noszą to w czym dobrze wyglądam i dobrze się czuje. Ale nie ukrywam, że czasami ulegam modzie i kupię coś co później leży w szafie ;) Pozdrawiam !

    Mój blog-KLIK!

    OdpowiedzUsuń
  9. Tą książkę posiada moja koleżanka, ale jakoś mnie nie przekonała. Ja mam dziwny styl, nie zwracam uwagi na modne kolory, bo najbardziej lubię czarny :D
    http://side-of-life.blogspot.com/ - KLIK!

    OdpowiedzUsuń
  10. Chciałabym na końcu znaleźć swój styl :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo sie ciesze, ze powstajatakie ksiazki, ktore pozwalaja niektorym nakierowac sie na konkretny styl ;) pozdrawiam i zapraszam :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo fajna jest ta książka :) Lubię takie kreatywne książki :D
    Bardzo mi miło, że jestem top komentatorem na twoim blogu :D Nawet się tego nie spodziewałam! Także komentuję dalej :D
    http://everything-by-me.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I ja też :P Świetny sposób na kreatywne spędzenie czasu :)
      Mi też miło, że jesteś top komentatorem :* Dzięki ♥

      Usuń
  13. Bardzo mądrze wszystko napisane i cudownie dobrane w słowa! :) W 100% zgadzam się z tymi uniwersalnymi propozycjami ^^ Ja w swojej szafie mam raczej rzeczy stonowane pasujące do wszystkiego, jednak czasami zdarza mi się działać pod wpływem impulsu i kupić rzecz, w której później nie chodzę :D O książce już słyszałam, ale Twoja recenzja bardzo mnie zaciekawiła i chyba sobie ją kupię ^^
    Co do testu to lecę go szybko rozwiązać, bo bardzo jestem ciekawa ;*
    Udanego Sylwestra i Szczęśliwego, Obfitego w Sukcesy Nowego Roku!

    Pozdrawiam ♥
    http://princessdooomiii.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Dopiero zaczynam odnajdywać swój styl i to, w czym naprawdę dobrze się czuję - muszę kupić tą książkę :3
    Zważając na to, że mam dopiero 13-naście lat lubię fantazjować z ciuchami i... lubię to!

    OdpowiedzUsuń
  15. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  16. Świetny wpis! :D
    Ja nigdy ie oceniam kogoś po wyglądzie i stylu ubierania, każdy nosi to co mu odpowiada i w czym czuje się najlepiej :)
    Nie mam specjalnie określonego stylu, noszę to co wpadnie mi w oko :D
    Nie lubię kopiować od kogoś, ponieważ wtedy nie czuję się sobą...
    Inaczej jest, gdy koleżanka ma fajną bluzkę i wtedy jadę po taką samą xD

    Ze stylem jest różnie, ja za sobą mam już etap gotów, hipisów i country :D Teraz jestem typową nastolatką, która niczym się nie wyróżnia ;)

    Dziękuję za rady! <3 Pozdrawiam :*

    && zapraszam : www.nastolatkawsieciblog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Czyli dobieranie garderoby nie jest aż takie straszne. xD Nie znam się na modzie, ale wydaje mi się, że, tak jak napisałaś, kluczem do pięknego stroju jest poznanie siebie i wybór takich ubrań, które podobają się tobie, a nie mediom i komercjalnemu światu. Bardzo fajny post. :)
    Zapraszam na mojego bloga [KLIK]

    OdpowiedzUsuń
  18. Mój styl jest różny. Czasem ubieram się kolorowo,ale gdy mam zły humor raczej wybieram ciemne odcienie. Fajny post, widać, że się napracowałaś. :)
    www.mowmipati.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. Fajny i przydatny post :)
    zapraszam do mnie : http://myslizosik.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  20. Myślę nad kupnem tej książki, bo wydaje się mega ciekawa i fajna :D
    Moim zdaniem w tym w czym chodzimy powinniśmy się przede wszystkim dobrze czuć :D

    http://kari-blogg-kari.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  21. Raczej stawiam na klasykę bo potem nie mam problemu z kompletowaniem ubrań :)
    chociaż czasem lubię zaszaleć żeby nie było tak monotonnie ;)
    Ale ostatnio uzupełniam swoją garderobę w kolor bordowy :p.
    Raczej nie warto sugerować się modą bo bardzo szybko się zmienia i wtedy wygląda to tak, że niegdyś robiące szał ciuchy lądują głęboko w szafie, a tego chcemy uniknąć ;p.
    Mój Blog

    OdpowiedzUsuń
  22. Świetna książka :) bardzo ładny blog pozdrawiam i zapraszam do siebie ! :) www.milordka.pl

    OdpowiedzUsuń
  23. Ja już wiem w czym mi dobrze, ale Twoje rady z pewnością przydadzą się tym, którzy jeszcze poszukują własnego stylu. Pozdrawiam i zapraszam do mnie.

    OdpowiedzUsuń
  24. Swój typ urody znam jakoś od roku i muszę przyznać, że żyje mi się z tym lepiej :) Jak idę do sklepu, to wiem jakich kolorów powinnam szukać i w czym przebierać. Typu sylwetki nie potrafię określić i zmagam się z tym od dłuższego czasu. Działam po prostu tak, że jak już znajdę coś, co pasuje kolorystycznie to idę do przymierzalni i na oko sprawdzam czy ta rzecz dobrze leży ;)
    Mimo to, muszę przyznać że ciekawy post. Wiele osób nie ma pojęcia o tym co powinny nosić i w czym im do twarzy. Ślepo podążają za modą, a w efekcie na ulicy spotykamy kilka osób ubranych identycznie. Bez sensu i nudno. Może kiedyś to dotrze do większej ilości osób ;)
    http://sweet-crocodile.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  25. Ja nie tak dawno odkryłam, że jest mi dosyć ładnie w groszkach :)
    klaudiawmoimswiecie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  26. Widzę, że bardzo fajna ta książka.
    Obserwujemy ?
    fashioneasiness.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  27. dużo słyszałam o tej książce
    obserwujemy?
    http://paolciapolcia16.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  28. Super blog i śliczne zdjęcia ! zostanę na dłużej :) zapraszam do siebie, dopiero zaczynam więc liczę na jakieś wskazówki :) pozdrawiam i życzę szczęśliwego nowego roku :**
    http://czarnotowidze2.blogspot.com/
    zostaw cos po sobie :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Ja odnalazłam swoją pasję, a mianowicie bieganie, nawet założyłam bloga, żeby się tym podzielić. Odnalezienie swojej pasji jest według mnie bardzo ważne! Życzę Ci udanego Sylwestra i szczęśliwego Nowego Roku!

    Komentarz u mnie = Komentarz u Ciebie
    http://bieganiejestspoko.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  30. Dla mnie najgorsze jest to kiedy ktoś kupi sobie taką samy ciuch jak ktoś w jego szkole już ma i od razu nienawiść czemu masz takie samo. To jest śmieszne! Przecież produkują w sklepach tyle różnych rozmiarów tego samego ciucha,że ta druga osoba ma prawo sobie kupić coś takiego samego,i jak dla mnie jak kupi jedną rzecz to nie jest kopiowanie stylu,ponieważ coś się spodobało,ok kupiła sobie takie samo.


    Zapraszam :D
    Mój blog-KLIK!

    OdpowiedzUsuń
  31. Mnie wkurzają osoby które co chwile zmieniają gust albo dopasowują go do swoich znajomych. To ostatnie irytuje mnie najbardziej bo człowiek powinien wyrażać siebie a nie być kolejnym klonem.

    Mój kawałek internetu

    OdpowiedzUsuń
  32. Ja sam nie wiem jaki styl mam,taki jakiś dziwny jest ;)
    Pozdrawiam!
    U mnie konkurs zapraszam:
    zubrzycanka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  33. Odkąd pamiętam to nigdy nie podążałam specjalnie za modą.. Ubieram się tak żeby to MI się podobało i żebym czuła się komfortowo. Przecież właśnie ta swoboda w tym wszystkim jest najważniejsza ;)
    Zapraszam do siebie :) http://rozoweokulary-goldberry.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

✿ Bardzo dziękuję, że tu jesteś

Ostatnio popularne