30 magicznych miejsc, które chcę zobaczyć przed śmiercią


Hejka :)

Dość często przeglądam zdjęcia pięknych miejsc znajdujących się w różnych zakątkach świata. Wiele z nich wygląda tak zjawiskowo, aż ciężko uwierzyć w to, że rzeczywiście istnieją. Zaskakują kolorami, niesamowitą architekturą, przepięknymi krajobrazami. Każde takie zdjęcie jest dla mnie ogromną inspiracją, polepszaczem humoru, czy kopem do działania.

Zapraszam Was do zapoznania się z trzydziestoma miejscami, których magia budzi we mnie duszę podróżnika :). Może wśród nich znajdziecie to, do którego będziecie chcieli się wybrać w wakacje, w końcu tylko pięć miesięcy i mamy wolne!

1. Bergamo, Włochy
Miasto położone się na północy Włoch u podnóży Alp Bergamskich. Znajdziemy tam liczne kościoły, a w osiemnastowiecznej galerii sztuki obrazy m.in. Tycjana i Canaletta.


2. Jezioro General Carrera, Granica Argentyny i Chile
To najgłębsze jezioro Ameryki Południowej. Nad nim położone są liczne marmurowe jaskinie, jednak największą magią tego miejsca jest to, że woda w tym zbiorniku jest bardziej błękitna niż niebo.


3. Agra, Indie
Choć to kraj głównie kojarzony z przeludnieniem, czy krowami na ulicach to znajdziemy tam też wiele pięknych, bogatych budowli, jak np. znajdujące się na poniższych zdjęciach Mauzoleum Taj Mahal umieszczone w dawnej stolicy Indii.


4. Gejzer Fly, USA
Powstał wskutek działalności człowieka, gdy przypadkowo wykopano studnię do zbiornika wód termalnych.


5. Góra Fudżi, Japonia
To najwyższa góra kraju kwitnącej wiśni, której szczyt pokryty jest śniegiem przez większą część roku, wulkan, a zarazem miejsce święte.


6. Jezioro Bled, Słowenia 
Powstało na skutek topnienia lodowca, a aktywne źródła termalne powodują, że woda w jeziorze alpejskim osiąga nawet +26'C.


7. Hitachi Seaside Park, Japonia
To park kwiatowy, na którego 190 hektarowej powierzchni co roku kwitnie kilka milionów kwiatów.


8. Świątynia Wang, Karkonosze, Polska
Została przeniesiona z Norwegii, zrekonstruowana i postawiona w połowie drogi z Dolnego Karpacza na Śnieżkę.


9. Jezioro Hillier, Australia
To naturalnie różowe jezioro w kształcie stopy otoczone jest eukaliptusami.


10. Alaska, USA
 To magiczne miejsce to jaskinia znajdująca się pod lodowcem.


11. Lofoty, Norwegia 
Archipelag wysp na Morzu Norweskim, gdzie przez dwa miesiące panuje dzień polarny, czyli słońce nie chowa się ani na chwilę. Wyspy zbudowane są z jednych z najstarszych na świecie skał - mają 3 miliardy lat.


12. Londyn, Wielka Brytania
Miasto, o którym nie można nie wspomnieć. To miejsce tętniące życiem, z wieloma wspaniałymi budowlami, jak widocznymi na zdjęciu pierwszym: Big Benem(wieża z zegarem po lewo), czy London Eye'em(koło obserwacyjne).
Na drugiej inspiracji umieszczony jest Pałac Westminsterki, dawna siedziba władców Anglii.


13. Pagan, Mjanma (Birma) 
To starożytne miasto z setkami świątyń i klasztorów.


14. Nowy Jork, USA
Miasto tętniące życiem, w którym niezwykle szybko rozwija się moda, sztuka, czy biznes.


15. Metro w Sztokholmie, Szwecja 
Nazywane zejściem do piekieł ze względu na ciekawe, artystyczne wykonanie.


16. Pamukkale, Turcja
Słynie z wapiennych osadów, które ze względu na nierówny teren przybierają formy tarasów.


17. Park Narodowy Fiordland, Nowa Zelandia
Największy park w Nowej Zelandii, w którym znajduje się mnóstwo fiordów. Kilka lat temu wystąpiło tam trzęsienie ziemi.


18. Park Aventura, Hiszpania
Największe wesołe miasteczko w Europie Południowej.


19. Baalbek, Liban
Miejsce to zainteresowało mnie głównie z tego powodu, że choć czczono tam rzymskich bogów, to świątynia została wzniesiona aż w Południowo-Zachodniej Azji. Pokazuje to, jak wielką potęgą byli Rzymianie. Na zdjęciu ruiny świątyni Jowisza.


20. Wodospad Niagara, granica Kanady i USA
Jest ogromny, a w dodatku podświetlany nocą.


21. Tęczowe Góry, Chiny
Z platformy widokowej można tu podziwiać skały, które mienią się wszystkimi kolorami tęczy.


22. Sudety, Polska
Nie tak dawno wyczytałam, że pod naszymi polskimi górami jest tunel, który został utworzony w czasie II wojny światowej. Podczas jego wykopywania zginęło wiele osób, a do tej pory jest mało dostępny dla zwiedzających.


23. Rzym, Włochy
Miejsce kręcenia wielu filmów, gdzie znajduje się niezliczona ilość zabytków, a w dodatku to najdroższe miasto świata.


24. Santorini, Grecja
Ruchoma wyspa, która powstała w wyniku erupcji wulkanu. Znajdziemy tam wiele piaszczystych plaż w różnych kolorach - zarówno białe, czerwone, czy czarne.


25. Zamek w Neuschwastein, Niemcy 
Jedna z największych atrakcji turystycznych Niemiec, wewnątrz której znajduje się wiele cennych obrazów.


26. Świątynia Hatszepsut, Egipt 
Kilkadziesiąt lat temu była kompletną ruiną. Na szczęście została odbudowana, w głównej mierze za sprawą polskich archeologów.


27. Wenecja, Włochy
Miasto, w którym można poruszać się jedynie drogą wodną lub pieszo. Niestety, coraz częściej występują tam powodzie, przez co niszczy się wiele cennych budynków.


28. Zjeżdżalnia Świątyni Majów, Bahamy
To najbardziej hardcorowa zjeżdżalnia jaką kiedykolwiek widziałam! Rozpoczyna się na szczycie budowli, stylizowanej na Świątynie Majów, a kończy w basenie z prawdziwymi rekinami.


29. Wielka Rafa Koralowa, Australia 
To chyba najbardziej kolorowe miejsce pod wodą. Pływanie wśród tak bajecznie wyglądających ryb musi robić wrażenie :3.


30. Północna Irlandia
Miejsce, gdzie można wypocząć, zebrać myśli i ...poczuć się, jak w krainie czarów. Ścieżka na poniższej inspiracji jest niezwykła, gdyż splatają się nad nią korony drzew.


Choć przeglądając te zdjęcia można sobie pomyśleć, że to, co nas otacza jest zwykłe i szare, a jedynie odległe miejsca mają to "coś" to... można dojść i do innych wniosków. W tym celu warto wyciągnąć aparat, przejść się po okolicy i porobić kilka zdjęć - może wtedy zauważysz piękno swojej miejscowości?

Na co dzień nie widzimy tego, co uda nam się uchwycić za pomocą zdjęcia. Przypatrując się mu zauważysz, że jest...wyjątkowe. Dzięki temu znajdziesz swoje własne magiczne miejsce, które będzie Twoją prywatną inspiracją :).

A do jakich miejsc odbyłabyś własną wycieczkę marzeń?
Masz swoje prywatne, wyjątkowe miejsce?

Buźka :*

Komentarze

  1. Rany julek skąd wytrzasnęłaś tak piękne zdjęcia? ;-).
    Mam też propozycję na następny post-10 najpiękniejszych miejsc w Polsce ;-).
    ps.a co fakt to fakt ale fakt ;-)-Sudety i Karpacz są prześliczne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przeszłam chyba cały internet i znalazłam hehe :D
      Bardzo dobry pomysł ;). Może zrobię taką podróżniczą serię!

      Usuń
  2. Świetny post i naprawdę cudowne miejsca!!! :) Sama większość z Ciebie wymienionych bym odwiedziła :)

    Zapraszam :D
    Mój blog-KLIK!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To wybierzmy się razem :D. W grupie zawsze raźniej hihi :).

      Usuń
  3. Przegenialne, magiczne miejsca - sama chętnie bym je odwiedzila. Zycze aby marzenia sie spelnily ;) pozdrawiam i zapraszam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny pomysł na wpis. Ja osobiście uwielbiam wyprawy po Polsce. Ale to różowe jeziorko z chęcią bym zobaczyła! :)

    http://the-blaack.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. W Park Aventura byłam - super sprawa i serdecznie polecam:))) Większość miejsc znam i również chcę zobaczyć przed śmiercią;)
    Sandicious

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Suuper, że odwiedziłaś takie fajne miejsce <3. Życzę więcej podróży do wyjątkowych zakątków świata :)

      Usuń
  6. Świetne zdjęcia , super pomysł na wpis :)) Naprawde dzięki tobie dowiedziałam sie ,że istnieje tak wiele pięknych miejsc ;)) super blog ))
    http://smiling-sisters.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trochę się naszukałam takich inspirujących zdjęć, więc cieszę się, że pomysł na wpis tak się podoba :D Dziękuję :*

      Usuń
  7. Z tych miejsc miałam okazję być tylko w Londynie :) Jedną z moich ciekawszych wycieczek była właśnie Anglia oraz Lloret de Mar na Costa Bravie :) Jeśli chodzi o Polskę moim miejscem wymarzonym, które miałam okazję odwiedzić już 5 razy jest Władysławowo :) Jest to zwykłe,ale ciekawa i przyciągające turystów miasto nad naszym Morzem :) Jest to moje miejsce marzeń, ponieważ mam jakiś sentyment do tego miejsca :) Uwielbiam to miejsce !

    OdpowiedzUsuń
  8. Miejsca cudowne! Właśnie zastanawiałam się nad jakąś wycieczką na ten rok. Świetne propozycje, bardzo dla mnie przydatne :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Do Hiszpanii jadę w czerwcu :) Polecam Paryż, piękny jest :) Chętnie bym wszystkie zwiedziła co wymieniłaś :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Do Bergamo wybieram się prawdopodobnie w tym roku, a w Norwegii miałam okazje mieszkać przez kilka miesięcy. Bardzo chciałabym tak wrócić, bo jest przepiękna :) A co do reszty Twoich propozycji to 28 jest naprawdę hardcorowa :D

    OdpowiedzUsuń
  11. W tylu miejscach chciałabym być <3

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com Odpowiadam na każdą obserwacje i propozycje wejść w linki :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Sama bym te wszystkie miejsca odwiedziła:)

    _____________________
    www.justynapolska.com
    Fashion & Beauty

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie byłam nigdzie ale mam nadzieje, że kiedyś to się zmieni :) I życzę tego samego tobie!
    Pozdrawiam

    http://want-cant-must.blogspot.com/2016/02/co-nadaje-sens-mojemu-zyciu.html

    OdpowiedzUsuń
  14. ja bym chciała do USA :) a troszke dokladniej Floryda :)

    u mnie kosmetyczne perełki 2016 ! http://alexwberry.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. Mi się marzą Stany Zjednoczone i Nowa Zelandia oraz Dubaj :) Zdjęcia powalają :o
    Pozdrawiam :*
    klaudiawmoimswiecie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Co do Nowej Zelandii to marzy mi się tam zamieszkać na stałe :3.

      Usuń
  16. Nawet nie wiedziałam o niektórych miejscach. Są piękne i malownicze

    http://magdawiglusz.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. Sama chętnie odwiedziłabym te magiczne miejsca :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Fantastyczne miejsca, oby spełniły się Twoje marzenia
    Zapraszam Mój Blog - klik
    Nowy wpis - Konkurs

    OdpowiedzUsuń
  19. Fajnie, że w Twoim zestawieniu znalazła się Polska:):)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a jak inaczej! w Polsce jest masa pięknych miejsc, choć nam Polakom, którzy podziwiamy te krajobrazy na co dzień wydaje się dość..zwykła, a przecież to egzotyczne miejsca przyciągają najbardziej :P. Jednak są u nas takie perełki, które zadowolą niejednego marudę mówiącego, że w Polsce nie ma nic ciekawego :)

      Usuń
  20. W Wenecji byłam :) A pozostałe miejsca również chciałabym odwiedzić. Pozdrawiam!

    www.linailia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  21. Śliczne i niesamowite :D
    Susette
    0zuzol0.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  22. Miejsca są przepiękne, w wielu z nich również chciałabym się znaleźć, a o niektórych nawet nie słyszałam, więc post nie tylko zachwyca, ale i uczy ;] Szczególnie podobają mi się miejsca z numerkami 2,4,9 i 10. Byłam niestety jedynie w Londynie ;c
    /Agrafka
    NASZ BLOG - KLIK

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Muszę przyznać, że te miejsca, które szczególnie Ci się podobają są moimi ulubionymi z ulubionych hihihi <3.
      Londyn to nie byle co! :D

      Usuń
  23. Bardzo ciekawy i oryginalny post! :)
    Jest wiele miejsc, które chciałabym zwiedzić/zobaczyć.
    Przede wszystkim: Hiszpania, Grecja, Włochy, Francja, Londyn, USA, Hawaje, Malediwy, Indie... i wiele wiele innych... mogłabym wymieniać godzinami, haha!
    Pozdrawiam cieplutko!
    http://everything-by-me.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hihih to tak jak ja :** Marzeń w związku z podróżami mamy wiele, oby udało je nam się zrealizować i to jak najszybciej ! ♥

      Usuń
  24. O niektórych z nich nawet nie wiedziałam, ale one są takie piękne <3.

    OdpowiedzUsuń
  25. Amazing post!!!

    Would you like if we were to follow each other ? I would be happy . this is my link http://bysinkj.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  26. Sama bym chciała się wybrać w miejsca 2,4,10, 20 oraz 28 :) Pięknie tam jest *.* W Północnej Irlandii byłam 4 razy i zakochałam się w tym miejscu! Nawet jeśli nie idzie się tą piękną ścieżką, to jest masa parków, muzea z kwiatami przeróżnego gatunku, rezerwaty, powietrze tam jest znacznie czystsze przez co lepiej się oddycha :)

    Mój Blog - klik!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojeej *.* aż się rozmarzyłam :3
      a przy czystszym powietrzu od razu przejaśnia się i w głowie :)

      Usuń
  27. Życzę, aby udało Ci się zwiedzić te fantastyczne miejsca. :*

    www.jessikachincza.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  28. tyle pięknych miejsc, a większości się nie zobaczy :( jeśli chociaż jedno się by zobaczyło to było by świetnie...

    OdpowiedzUsuń
  29. Ojejku, trochę długi komentarz, więc mam nadzieję, że przeczytasz xD

    A więc plan jest taki : pakuję Cię w walizkę i jedziem tam ! :D Haha

    A ten Gejzer FLy w USA będzie na 1 miejscu.

    Góra Fudżi? o.O Serio dziewczyno, obejrzyj sobie ten " Las Samobójców " i przemyśl to jeszcze ;/

    Park Hitachi jest śliczny *-* W Japonii jest tak pięknie, koniecznie muszę tam pojechać! <3

    Jezioro Hillier skojarzyło mi się z Hitlerem japierdziu =O No ale Australia = kangury, więc jedziemy!

    Zawsze chciałam pokicać w torbie kangura, ale cii ! ;*

    USA to chyba mój przyszły dom . ♥

    W Anglii mieszkałam przez 5 lat, i uwierz, że jak raz pojedziesz to będziesz chciała tylko wracać i wracać ♥

    Tęczowe góry - jakie śliczne *-*

    Grecja, Nowa Zelandia, Włochy - TAK!!!

    Życzę Ci z całego serca, żeby udało Ci się zwiedzić te miejsca kochana :*

    Pozdrawiam! ♥

    ``. && . Zapraszam <3

    www.nastolatkawsieciblog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czytam kaażdy komentarz, by nic mi nie umknęło :)
      Hahaha xD plan idealny, jestem za! Noo, gejzer robi wrażenie *.*
      A ta góra jest miejscem akcji w horrorze? :o to mnie nastraszyłaś... :P
      haha, skąd ty bierzesz te skojarzenia xDD
      Myślę, że z tej torby to by nas szybko wyrzucił ten kangur, założyłby czerwoną rękawicę bokserską i wysłał aż do .. Japonii :). Darmowy lot gwarantowany ^^.
      Dzięki za tak długi i genialny komentarz, uwielbiam Cię :*

      Usuń
    2. Hahaha xD
      Nie góra, ale las pod tą górą :/ Jest na wikipedii że jest to 1 miejsce pod względem ilości samobójstw :/
      <3

      Usuń
    3. ooo...to mnie nastraszyłaś jeszcze bardziej :O

      Usuń
  30. śliczne miejsca, bardzo lubie zwiedzac wię dla mnie świetny post :) !

    kllaudus.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  31. Niedawno byłam w Świątyni Wang w Karkonoszach- było cudownie
    W Londynie także byłam bardzo mile wspominam ten wyjazd
    Obserwuję
    Zapraszam http://scrapmaniaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  32. Wiele z tych miejsc chętnie bym odwiedziła, niektóre już widziałam, ale ogólnie podróże i zwiedzanie to świetna sprawa:)

    OdpowiedzUsuń
  33. Świetny post, masz bardzo fajny blog a Twoje wpisy są naprawdę bardzo interesujące :) !
    ja juz obserwuje i zapraszam do mnie
    nowy post
    milentry-blog

    OdpowiedzUsuń
  34. Piękne zdjęcia :) Cudowne miejsca. Mam nadzieję, że uda Ci się je wszystkie zobaczyć.
    Pozdrawiam i obserwuję :)

    OdpowiedzUsuń
  35. Pięknie przygotowany post!
    Ja koniecznie chcę odwiedzić Sarajewo ;)
    Pozdrawiam!
    zubrzycanka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  36. jejku piękne są te krajobrazy :) aż chce sie tam jechać :) fajny post :) pozdrawiam i zapraszam do mnie :) moze obserwacja ?;* stylled.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  37. Zdjęcia są przepiękne , bardzo zachęcające :)
    uwielbiam podróże, większość z tych miejsc chciałabym zwiedzić :)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  38. Przepiękne zdj niezwykle zachęcających miejsc. Takich podróży z pewnością na długo się nie zapomina :).
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie w wolnej chwili:)

    OdpowiedzUsuń
  39. Piękne miejsca, sama uwielbiam podróżować i bardzo chciałabym tam pojechać :)
    Pozdrawiam cieplutko, obserwuję i zapraszam:
    Mój blog♥
    Jeśli się spodoba również zaobserwuj ;)

    OdpowiedzUsuń
  40. Idealny blog naprawdę,będę wpadać tu częściej :D
    .
    .
    Co powiesz na wspólną obserwację? Jeśli się zgadzasz, to zaobserwuj i daj znać u mnie w komentarzu.
    Zapraszam http://sandrawanowska.blogspot.com/ (nowa nazwa)

    OdpowiedzUsuń
  41. Super miejsca i post !!!
    Zapraszam do Obserwowania littledragooon.blogspot.com
    Co powiesz na wspólną obserwację jak chcesz to mnie zaopserwuj.

    OdpowiedzUsuń
  42. Część z tych miejsc już odwiedziłam, resztę również bardzo bym chciała! Śliczne te miejsca wybrałaś. Brawo.

    Zazdrośnica Zawistna, zzawistna.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  43. Anglia, Walia, Rodos, Chorwacja i Hiszpania - zawsze chciałam zwiedzić wlaśnie te państwa :D Fajne miejsca wybrałaś. Obserwujemy?
    are-we-cool-enough.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  44. Ja marzę o odwiedzeniu Włoch, Hiszpanii, czy USA. Mam nadzieję że nasze marzenia się spełnią :3 Pozdrawiam i zapraszam do mnie :) http://macreateart.blogspot.com/2016/02/paczka-od-dresslink.html

    OdpowiedzUsuń
  45. Zdjęcia idealne, zakochałam się w nich. Co do miejsc większość z nich jest moim marzeniem. Życzę, żebyś tam pojechała (i ja oczywiście też) :D
    Co do bloga widać, że się napracowałaś i tworzysz go z pasją. Gratulacje! :)

    Może obserwacja?
    http://passionismygreatlove.blogspot.com/
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  46. 2,5,9,16,20 coś pięknego :D
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie :*

    OdpowiedzUsuń
  47. Chcę odwiedzić wszystkie, i o wiele więcej! Podróże są najwspanialszym nauczycielem życia:)

    Pozdrawiam,
    Najbardziej szczupła
    [najbardziejszczupla.blogspot.com]

    OdpowiedzUsuń
  48. Jejku, niesamowite miejsca *.* O niektórych nawet nigdy nie słyszałam :D
    Piękne jest to jezioro w Ameryce Płd! *.*
    justsayhei.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  49. Też bardzo chciałabym zobaczyć ten gejzer ♥


    http://mikijiu.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  50. Ja bardzo bym chciała odwiedzić Włochy i Hiszpanię. I oczywiście wyjechałabym poza Europę. Interesuje mnie Ameryka, Azja.
    Pozdrawiam
    smiling-sisters.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  51. Ooo tyle miejsc co chciałabym zwiedzić to mi życia i pieniędzy zabraknie haha :D
    http://dagiia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  52. Każde z tych miejsc wygląda cudownie, ale jestem przede wszystkim zachwycona nr. 2! Nie wiedziałam, że coś takiego istnieje. Przepiękne. Powodzenia w realizacji Twoich podróżniczych celów i pamiętaj, że w Polsce też jest mnóstwo miejsc wartych odwiedzenia :)

    OdpowiedzUsuń
  53. Cudowne miejsca życzę CI z całego serca, abyś każde z tych miejsc odwiedziła <3

    www.vidamaravillosaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  54. Byłem na Santorini i polecam :)
    A Sudety to tak bardzo ogólnie napisałaś. Ja tam prawie wszędzie byłem i akurat tunele w Riese to nie jest najciekawsza tam atrakcja. Kościół Wang też zresztą jest w Sudetach, a jak już tam będziesz to wdrap się przy okazji na Śnieżkę.
    W Bergamo nie byłem, ale na początek to będzie najlepsze miejsce dla Ciebie ze względu na to, że ceny biletów lotniczych tam są bardzo niskie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za ukierunkowanie mnie w dziedzinie podróży :).
      Pozdrawiam :).

      Usuń

Prześlij komentarz

✿ Bardzo dziękuję, że tu jesteś
✿ Zostawiając komentarz masz gwarancje rewanżu

Ostatnio popularne