Alternatywna rzeczywistość




Każdego dnia budzimy się, żyjemy, kładziemy się spać. W czasie odpoczynku nasz mózg zaczyna intensywniej pracować, dzięki czemu śnimy. Mimowolnie pojawiające się obrazy wprawiają nas w zachwyt, straszą lub zaskakują. Każdy ma do nich indywidualne podejście:

Jedni w ogóle się nad nimi nie zastanawiają - uważają, że to przez pamięć pojawiających się obrazów w trakcie nocy nie mogą się wyspać. A jaki jest sens w spaniu bez wypoczynku? Gdyby mogli, najchętniej włączyliby blokadę na przeżywanie wyimaginowanych historii. Zazwyczaj mają tak osoby o umysłach ścisłych, rzeczowo podchodzące do życia.

Kolejna grupa to ludzie, którzy po prostu lubią śnić - za najlepsze spędzenie wolnego czasu uważają wyłączenie się z tego świata, a pojawienie się w innym. Czasem przed zaśnięciem oglądają ciekawy film lub czytają książkę, by wpłynąć na kreatywność własnej wyobraźni.

Inni szukają ich znaczeń w sennikach. Wierzą, że to, co opracowali pewni ludzie względem swoich snów, sprawdzi się i u nich. Jednak czy możliwe jest, by pewna rzecz w śnie różnych ludzi wnosiła dokładnie to samo do ich życia? Czy każdej osobie, której przyśnią się złote zęby nagle zacznie się materialnie powodzić? 
Byłoby to bardzo pomocne, ponieważ bylibyśmy w stanie czerpać z wiedzy innych, nawet w tak zagadkowej dziedzinie, jaką jest analiza snów.


Część społeczeństwa stara się zrozumieć własne sny samodzielnie. Obrazy, które widzą w nocy uznają za kumulacje uczuć zebranych w ciągu dnia. Mimo, że miejsca, osoby czy wypowiadane słowa są inne to projekcje umysłu, które pozornie nie mają nic wspólnego z rzeczywistością, łączą istotne szczegóły - strach, ucieczka czy poczucie zagrożenia.

Wymieniam negatywne odczucia, bo to one najbardziej "duszą" człowieka i, choć staramy się o nich zapomnieć to wtedy, gdy mamy czas na rozmyślania, wracają do nas głównie problemy, z którymi nie jesteśmy sobie w stanie poradzić. Stąd właśnie koszmary.

Są też ludzie, którzy sądzą, że to, co im się przyśni, wydarzy się w rzeczywistości. Ale tak w stu procentach - ta sama sceneria, te same osoby, identyczne dialogi. Tak zwane deja vu. Znacie te nagłe olśnienie podczas wykonywania pewnej czynności, gdy przypominacie sobie, że już coś robiliście, ale przed chwilą wydawało wam się, że to wasz pierwszy raz?

Ciężko racjonalnie i niezaprzeczalnie wytłumaczyć umiejętność wyśnienia własnej przyszłości. Na pomoc przychodzą książki oraz filmy w klimacie fantasy. I choć są one fikcją to, kto wie, może pewnego dnia ich scenariusze zaczną się sprawdzać w realnym świecie.


Czy możliwe jest istnienie różnych czasoprzestrzeni? Jeśli tak i w pewnych liniach czasowych - odnosząc się do naszego aktualnego czasu - jest przyszłość, to możliwe, że wydarzenia z naszej przyszłości, które w innej czasoprzestrzeni już się wydarzyły, wracają do nas w snach.

Wyszłoby wtedy na to, że nie przewidujemy przyszłości poprzez prorocze sny, a jedynie ona, zintensyfikowana do nas wraca - być może by ostrzec lub pokazać, że czasem nie ważne jaką wybierzemy drogę i tak dojdziemy tam, gdzie jest nam dane. By udowodnić, że każde nasze zawahanie lub zmiana decyzji są odgórnie zaplanowane - choć pozornie wydaje nam się, że wpływamy na własne przeznaczenie to jednak jest ono już przesądzone.

Jestem ciekawa co wy o tym myślicie :).
Lubicie śnić? Do której grupy marzycieli się zaliczacie?
Myślicie, że, pewnego dnia, rzeczy, które wydają nam się nierealne, będą istnieć naprawdę?

Komentarze

  1. Twój blog jest inspirujący :)

    http://kaarollkaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Kochana pięknie wyglądasz, zazdroszczę urody :)

    Kochana mogłabyś poklikać w linki w najnowszym poście ?
    http://rzetelne-recenzje.blogspot.com/2016/06/przygotowanie-do-lata-z-shein-i-kilka.html
    Bardzo mi zależy ;* Dzięki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie nie masz czego zazdrościć :*
      Z przyjemnością poklikane ♥

      Usuń
  3. ja uwielbiam śnić ;d ogólnie to mam mega bujną wyobraźnie czasami czytając książkę potrafię totalnie odpłynąć xd ale to jest fajne można się oderwać od rzeczywistości. ^^ jednak przez takie coś nasz świat wydaje się bardzo monotonny ;) grlfashion.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Pięknie 💝
    Fajny temat poruszylas. Moje sny zazwyczaj są mega fajnie :p
    Rzadko mi się śnia koszmary :D
    Pozdrawiam! http://twinstyl.blogspot.com/2016/06/nie-zawsze-jest-tak-jak-bysmy-chcieli.html?m=1

    OdpowiedzUsuń
  5. Hm, ja za snami nie przepadam bo w większości snów - sprawdzają mi się i to jest strasznie dla mnie przerażające
    SENSIBLEES

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może i przerażające, ale też wyjątkowe :3
      Chciałabym, żeby moje sny sprawdzały się częściej :)

      Usuń
  6. Niesamowity post! Po przeczytaniu go w sumie nie wiem co napisać, mam tyle myśli w mojej głowie, że już sama nie wiem! ;D Może zacznę od tego, że lubię śnić, lubię sny, oderwanie się od rzeczywistości, znalezienie się w zupełnie innym, fantastycznym świecie, ale lubię spać tylko w nocy, bo gdy położę się w dzień to wydaję mi się, że go po części zmarnowałam ale przechodząc dalej do snów, to zdecydowanie jestem w grupie, która lubi śnić. Na ostatnie pytanie chyba najtrudniej jest mi odpowiedzieć, bo nikt na 100% nie jest pewien co będzie w przyszłości, kiedyś wielkim wynalazkiem, zaskoczeniem, fikcją była telewizja, a teraz dla nas to codzienność, więc kto wie? Może co dla nas teraz fantastyczne i nierealne, w przyszłości będzie całkiem normalną, codzienną rzeczywistością. :)

    Jak zwykle musiałam się rozpisać, nie masz pojęcia jak się cieszę, że kiedyś trafiłam na Twojego bloga, zaobserwowałam go i jestem do dziś!! Jesteś mega inspiracją, a Twoje posty zawsze dawają mi tyle do myślenia, że rozpisuje się na kilkanaście linijek. ;)

    Pozdrawiam ♥ Mogłabyś kliknąć u mnie w linki w najnowszym poście, jak znajdziesz chwilkę?♥
    http://princessdooomiii.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ♥ A mi brak słów, żeby sensownie odpowiedzieć na Twój komentarz. Jesteś wspaniała Domi i bardzo Ci dziękuję, że jesteś stałą czytelniczką ♥. Moje wpisy znaczą coś dla Ciebie, a dla mnie z kolei wielkie znaczenie mają takie komentarze :D.
      Oderwanie od rzeczywistości bardzo często się przydaje, dlatego i ja wręcz uuwielbiam śnić :D. Chciałabym wiedzieć, co będzie możliwe w przyszłości. Jak bardzo rozwinie się świat i jak on będzie funkcjonował... Szkoda, że ludzkie życie jest takie krótkie :/.
      Już do Ciebie lecę i klikam ;*.

      Usuń
  7. Piękny post , jesteś bardzo inspirującą osobą :)
    Obserwuję kochana.
    Zapraszam : https://mylifeiswonderful9.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pięknie dziękuję ♥
      Miło się czyta takie komentarze :D

      Usuń
  8. slicznie wygladasz :)

    http://comocarmen.blogspot.co.uk/

    OdpowiedzUsuń
  9. ale masz piękne włosy ♥
    super wygladasz
    Dyed Blonde

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo ładnie wyglądasz.:)
    tzanetat.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Ciekawy post :) Ślicznie wyglądasz :)
    Obserwuje i zapraszam: http://allixaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Zestawienie bardzo mi sie spodoba :D

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com Odpowiadam na każdą obserwacje i propozycje wejść w linki :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ostatnio mam same przyjemne sny, bo śnią mi się moi idole, ale mam też niemiłe doświadczenia z snami, ponieważ już nie raz zdarzyło mi się w nich utknąć. :D Wiedziałam, że śnię i za wszelką cenę próbowałam się obudzić, a nie mogłam.
    Świetne zdjęcia. <3

    Pozdrawiam :)
    NOWY POST na zone-of-smile.blogspot.com (klik)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To pewnie teraz niechętnie się budzisz :P
      Wiem, co masz na myśli. Podobno kontroli nad snem można się nauczyć :). Nie tylko decydować o momencie obudzenia, ale też świadomie wpływać na obrót wydarzeń :). Niestety nauka tego zajmuje sporo czasu :/. Ale kto nie próbuje, ten nie wygrywa :D
      <3

      Usuń
  14. jestem bardziej realistką niż marzycielką :D a śnią mi się tylko horrory i krew :<
    Możesz mi pomóc z klikami? :) Bardzo mi zależy! w tym poście: http://kreconowlosaa.blogspot.com/2016/06/dresslink-wishlist-na-co-czekam-tym.html

    OdpowiedzUsuń
  15. Ojej ja uwielbiam śnić. Najbardziej jednak nie lubie gdy budze się i zapominam co mi się śniło, ale wiem że było to coś fajnego ;D albo gdy ktoś zbudza mnie ze snu, wtedy gdy ma wydarzyć się coś niezwykłego. Chyba, że po prostu to nie może się wydarzyć i musi tak być ;) bo nie raz miałam już taką sytuacje, że w momencie kulminacyjnym ktoś nagle zawołał " Klaudia , wstawaj " grr, wtedy mam ochotę zabić ;D co do tego deja vu, to faktycznie czasami bywają takie momenty w życiu kiedy sobie mówię, że gdzieś to widziałam, przeżyłam i podejrzewam, że właśnie tym miejscem mógł być mój sen :) ciekawy post ;) pozdrawiam Cię serdecznie i obserwuje ! ;*

    claudiyye.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo ładnie wyglądasz. Stylizacja idealna dla mnie :) masz śliczne włosy, aż zazdroszczę bo moje są tragiczne :p

    OdpowiedzUsuń
  17. Ostatnio mam często deja vu. I ostatnio wo góle nie pamiętam snów, nawet na zaraz po obudzeniu (albo w ogóle nic mi się nie śni). Dla mnie sen to po prostu wyobrażenie mózgu i najczęściej "ekranizacja" moich myśli, opowiadań itp.
    Czasem śnię na jawie, wtedy pochłaniam się wyobraźni, i nie zauważam realnego otoczenia, czasem gdy mi się nudzi lub nic się aktualnie nie dzieje.

    Susette
    0zuzol0.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja nigdy nie pamiętam swoich snów... czasami tylko ale same koszmary ew.
    Pozdrawiam,
    jestem-folta.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. Ja lubię sny choć ostatnio mam jakieś przygnębiające

    OdpowiedzUsuń
  20. Bardzo fajny post, skłania do myślenia :) Ja często zastanawiam się nad znaczeniem snów, skąd, jak, po co. O dejavu, myślę właśnie w ten sam sposób jak sama opisałaś :D
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  21. Lubię śnić, jednak gdy już się obudze nie rozmyślam za bardzo o tym, co mi się śniło i jakie ma to znaczenie, liczy się dla mnie zdecydowanie bardziej rzeczywistość :) Ładnie wyglądasz :) Pozdrawiam, Darin Kr

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasem chciałabym podchodzić do życia tak realistycznie. Ale wszystko zależy od usposobienia każdej osoby i już tak mam, że lubię śnić i marzyć. Twój realizm jest na pewno o wiele bardziej pomocny w życiu :)
      Dziękuję ;*

      Usuń
  22. Mnie się dziś sniło, ze babeczka na egzaminie za mną bedzie stała i nic nie sciągne... rano.. pobutka, zła, zdruzgotana, nic nie umiem. Idę na egzamin - babeczka siedzi czyta gazetę. Diana ściąga, ocena koncowa 4,5 :D fuck yeah sesjo! :D
    www.wkrotkichzdaniach.pl - nowy post :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hahaha xd to się cieszę, że TEN sen się nie sprawdził :D
      Gratuluję takiego osiągnięcia ;-)

      Usuń
  23. Bardzo Ci dziękuję za ten miły komentarz u mnie :D ogromnie cieszę się,że istnieją jeszcze takie osoby jak Ty ;)

    CHCE SIĘ ŻYĆ

    OdpowiedzUsuń
  24. Siwyny post. Moje sny czasami są tal durne , że się zastanawiam skąd się biorą haha .

    Świetna stylizacja , uwielbiam kurtki jeans

    MÓJ BLOG KLIK.>

    OdpowiedzUsuń
  25. Bardzo lubię śnić, ale tylko wtedy kiedy później nie dzieje się to naprawdę. Czasami mam bardzo ciekawe sny, a czasami wręcz koszmary ;')
    Świetna stylizacja, mega kurtka!
    Uwielbiam Twoje posty, mega oryginalne! :*
    http://everything-by-me.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, lepiej, żeby koszmary się nie działy w rzeczywistości :P Ale te pozytywne sny, to czemu nie? :)
      Dziękuję, Kochana :*

      Usuń
  26. Super kurtka. Moje sny są...eh, jakieś dziwne ;).
    http://modoemi.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  27. Nice and simple! :)

    mystylishcorner.blogspot.ba

    OdpowiedzUsuń
  28. Ja zdecydowanie zaliczam się do osób, które lubią śnić, marzyć i jakoś w szczególności mi to nie przeszkadza. Moja mama mówi, że dobrze jest żyć marzeniami, bo w kazdej chwili może nadarzyć się okazja do ich spełnienia :)

    U mnie nowy post, zapraszam!
    MÓJ BLOG - KLIIK
    NOWY FILM NA KANALE

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz bardzo mądrą mamę :3.
      Marzenia są paliwem do życia :). Bez nich świat wydaje się zwykły i szary.

      Usuń
  29. Ślicznie wyglądasz :) Post bardzo miło się czyta :)

    Pozdrawiam, Jabłuszkooo ♡
    Szelest stron - kilk!

    OdpowiedzUsuń
  30. Bardzo lubię śnić i tonąc w marzeniach. Pomimo tego, że wiem, że nigdy to się nie stanie, fajnie jest czasem tak sobie pomarzyć i pomyśleć ''co by było gdyby..''Często mam de ja Vu ;) Wydaje mi się, że kiedyś już to zrobiłam, lub powtórzyła się dana sytuacja. Cudowne zdjęcia i pięknie piszesz. Pozdrawiam Cię cieplutko i obserwuję! Mój blog-KLIK

    OdpowiedzUsuń
  31. cudownie Ci w niebieskościach:D

    OdpowiedzUsuń
  32. często mam de javu, czasami mnie to przeraża :D co do snów, to uwielbiam śnić! najlepsze jest to, kiedy czasami udaje mi się przenieść w świat, np. mojej ulubionej książki i chociaż przez chwilę znaleźć się w ciele kogoś innego! kiedyś czytałam, że istnieje takie coś jak świadomy sen, tylko praktykowanie takowej sztuki jest podobno niebezpieczne.. a ty co o tym sądzisz?

    pozdrawiam cieplutko, zapraszam! JUST EMSi
    INSTAGRAM
    odpowiadam na każdą obserwację

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojeju *.* Przeniesienie w świat ulubionej książki musi być super :D
      Co do świadomego snu to nigdy nie słyszałam o kryjących się za nim niebezpieczeństwach. Wiem tyle, że jest to bardzo trudne i czasochłonne. Zdarzyło mi się to tylko kilka razy, kiedy zasypiałam z myślą, że chcę pamiętać swój sen i działać w nim wedle własnej woli, a do tego zasypiałam w miarę wypoczęta.
      Jednak jeszcze nie potrafię tego opanować w takim stopniu, w jakim bym chciała ;P.
      Ale wracając jeszcze do tych niebezpieczeństw... myślisz, że może chodzić o to, że w rzeczywistości, na własnej skórze odczujemy wszystko, co wydarzy się we śnie? A może jest to jedną z przyczyn lunatykowania...
      To tylko moje hipotezy, sny, jak wspominałam we wpisie, są zagadkową dziedziną, jednak chętnie dowiedziałabym się o nich czegoś więcej :).

      Usuń
  33. Ja już wiele razy zastanawiałam się jak to jest tak naprawdę z tymi snami :D
    mój blog, hooneyyy

    OdpowiedzUsuń
  34. Kiedyś szukałam w sennikach co oznacza sen teraz mam do tego obojętne podejście. Przeważnie snią mi się głupoty i budzę się z wielkim "wtf" :D
    Anonimoowa - Klik

    OdpowiedzUsuń
  35. Bardzo inspirujacy post, licze na wiecej takich :) Tak, to juz z naszymi snami bywa, mamy koszmar, budzimy sie i jest ok, odetcheelismy z ulga niestety w zyciu nie jest tak latwo, sie po prostu obudzic :)

    OdpowiedzUsuń
  36. Przyznam szczerze, że nie zwracam uwagi na sny, aczkolwiek miałam raz taki przypadek, że jeden się dosłownie spełnił. Ciekawy post! Pozdrawiam! wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  37. Nice blog!


    http://kissthestarsblog.blogspot.ro/

    OdpowiedzUsuń
  38. świetny post, bardzo podoba mi sie Twoja katana :)

    obserwuje
    doblazness.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  39. Podoba mi się ta kurteczka ;) właśnie poszukuję sobie jakieś z jeansu ;)

    OdpowiedzUsuń
  40. Ja należę do osób, które uwielbiają śnić. Czasem zdarzają mi się świadome sny, w których wszystko odczuwam w 100% i kontroluję. Tak jak mówisz, sen to ucieczka w inny, lepszy, wyimaginowany świat.
    KAKTUSOWY SAD klik

    OdpowiedzUsuń
  41. Ja to jestem strasznym śpiochem, a z roku na rok jest coraz gorzej. Kiedyś potrafiłam wstać o 7, a teraz? Jak mam wolne to i budzę się o 11 albo i po... Smutne to jest, bo tyle dnia się przez to traci :( Najgorsze jest jednak to, że jakoś nie mogę zmotywować się do tego, żeby wstawać wcześniej... Może ktoś powinien mnie do tego zmotywować?
    Wiesz, że nigdy nie pamiętam swoich snów? Czasami coś mi przemknie przez głowę, ale normalnie to ja się zastanawiam, co jest ze mną nie tak i czy ja w ogóle miewam jakiekolwiek sny...

    OdpowiedzUsuń
  42. Masz śliczną kurtkę :)
    Ja czasem sprawdzam w senniku. Ja uwielbiam śnić, ale jak coś super, się przyśni, a często śnią mi sie głupoty i dziwne sny XD
    blog-kilk

    OdpowiedzUsuń
  43. Bardzo ciekawy wpis, często miewam deja vu i wierzę w to, że wcześniej wyśniłam tą rzeczywistość. W ogóle temat snów jest bardzo ciekawy, ale równocześnie jest tyle teorii na ten temat, że można się pogubić.

    OdpowiedzUsuń
  44. Jestem typową marzycielką, gdyby to był zawód, zgarniałabym miliony, jaka szkoda, że nie jest. Uwielbiam śnić, jakoś nigdy nie sprawdzałam w senniku, co one mogłyby oznaczać. Deja vu - często jest moim gościem, lepszy niż wróżbita Maciej, naprawdę, polecam :D Dość często też tak mam, że robię coś po raz pierwszy, a mój genialny mózg pokazuje tą scenę, jak gdyby się już kiedyś wydarzyła i tylko cofnęłam się w czasie,a to są urywki wspomnień. Sny (nie każdy :D) według mnie to piękna rzecz, może pokazać przyszłość, wrócić do przeszłości, a zatrzymać się na teraźniejszości.

    https://odbicie-lustra.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  45. O tak, kocham spać i moge spać kiedy tylko mi czas na to pozwala haha :)


    Zapraszam do siebie! ^^ bleedingoutforyou.blogspot.com Odpowiadam na każdą obserwacje:)

    OdpowiedzUsuń
  46. Uwielbiam marzyć. Myślę, że każdy powinien mieć jakieś marzenia i dążyć do ich spełnienia! Poza tym.. Jesteś śliczna! Pozdrawiam,
    https://wrrabii.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  47. Powiem Ci, że mnie parę razy zdarzyło się już takie deja vu. Ale ostatnio jakoś po przebudzeniu w ogóle nie pamiętam moich snów..
    Śliczne zdjęciaa :*



    www.HELLO-WONDERFUL.blogspot.com :*

    OdpowiedzUsuń
  48. Kolejny bardzo inspirujący post. Ja bardzo lubię śnić, chociaż nie lubię uczucia kiedy się budzę i nie umiem sobie przypomnieć snu. Bardzo ciekawy i pomysłowy post.

    Pozdrawiam, Julietta :)
    juliettapastoors.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  49. Stylizacja bardzo mi sie podoba :) Naprawde swietna i w moim stylu :) Zapraszam do mnie :*
    magiclovv.com

    OdpowiedzUsuń
  50. Bardzo fajna stylizacja. W sumie ostatnio się ubrałam podobnie :D

    OdpowiedzUsuń
  51. great post <3 I followed you can you please follow back http://mylittleparadiseinthiscrazyworld.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  52. nasz mózg nie zwalnia, nawet gdy śpimy, on pracuje. Tak jak nasze serce. Krótko mówiąc ludzki organizm jest fascynujący :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

✿ Bardzo dziękuję, że tu jesteś

Ostatnio popularne